هاشمی دبیر کل انجمن لوازم خانگی

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه عرضه اختصاصی ورق برای تولیدکنندگان لوازم خانگی را باید به فال نیک گرفت گفت: وزارتخانه تصمیم داشت به این رویه پایان دهد اما انجمن، صمت را به ادامه روند مجاب کرد. این تصمیم به حال صنعت مفید است و در این زمینه کمک بزرگی به حساب می‌آید. تولیدکنندگان متناسب با گرید و ابعاد موردنیاز، سفارش‌گذاری و برای تولید خود برنامه‌ریزی می‌کنند. حداقل فایده این تدبیر آن است که خیال تولیدکننده به نسبت راحت می‌شود و می‌داند که نیاز او تامین می‌شود و می‌تواند به تولید خود ادامه دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از گسترش نیوز، بازار ورق فولاد، این کالای حساس برای بسیاری از صنایع؛ عملاً چندنرخی شده است. یکی از مهم‌ترین مصرف‌کنندگان ورق، کارخانجات لوازم خانگی هستند. 

ادامه عرضه اختصاصی، تصمیم درستی بود

عباس هاشمی، دبیر کل انجمن لوازم خانگی ضمن بیان این موضوع که حدود ۹۰ درصد تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی، عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هستند و آنها ورق را به طور مستقیم از کارخانجات فولادی نمی‌خرند گفت: صنعت لوازم خانگی جزء صنایعی است که مشمول سهمیه ورق فولاد هستند و ورق مورد نیاز خود را از بورس کالا تامین می‌کنند. طبق تصمیم و تائید وزارت صمت، ورق صنعت لوازم خانگی به صورت اختصاصی در تالار  انجام می شود. ورق اختصاص داده شده، چندان نیاز این صنعت را برآورده نمی‌کند اما عرضه اختصاصی را باید به فال نیک گرفت. وزارتخانه تصمیم داشت به این رویه پایان دهد اما انجمن، صمت را به ادامه روند مجاب کرد. این تصمیم به حال صنعت مفید است و در این زمینه کمک بزرگی به حساب می‌آید. تولیدکنندگان متناسب با گرید و ابعاد موردنیاز، سفارش‌گذاری و برای تولید خود برنامه‌ریزی می‌کنند. حداقل فایده این تدبیر آن است که خیال تولیدکننده به نسبت راحت می‌شود و می‌داند که نیاز او تامین می‌شود و می‌تواند به تولید خود ادامه دهد.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در پاسخ این سوال که گفته می‌شود برخی کارخانجات بخشی از ورق تهیه شده را در بازار به فروش می‌رسانند. این موضوع تا چه حد صحت دارد؟ گفت: این موضوع در هر صنعتی، امکان وقوع دارد اما به ضرس قاطع می‌توان گفت که تولیدکنندگان بزرگ هرگز چنین کاری نمی‌کنند چون همین الان هم فقط بخشی از نیاز خود را می‌توانند از طریق بورس تامین کنند. این کار اگر هم صحت داشته باشد توسط کسانی انجام می‌شود که پروانه تولید دارند اما عملاً تولید چندانی ندارند. وزارت صمت از طریق سایت بهین‌یاب در حال شناسایی این برندهای متفرقه است. امیدواریم این کار به نحو احسن انجام شود که ورق فولاد به صورت مستقیم به دست تولیدکنندگان واقعی برسد نه واسطه‌ها. معنای حرف من به هیچ عنوان آن نیست که برندهای کمترشناخته شده را متهم می‌کنم. حرف من آن است که تولیدکنندگان بزرگ و شناخته‌شده هیچ نیازی به فروش ورق ندارند. این کار در شرایطی که تولیدکننده مشتاقانه در انتظار ورق موردنیاز برای تولید است بی‌معناست.

کارخانجات، آماده عرضه مستقیم

این طرح به کجا رسید؟ عباس هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص طرح فروش مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان نیز گفت: قرار بود که زوج‌های جوان، سبد کالایی کاملی را به طور مستقیم از تولیدکنندگان بخرند تا هزینه تمام‌شده کاهش یابد. البته موفقیت این نوع طرح‌ها در گرو آن است که تولیدکنندگان مشتاق به همکاری با طرح، استانداردهای کیفی لازم را حفظ کنند. اگر مقدمات کار فراهم شود کارخانجات آمادگی دارند که لوازم خانگی را به قیمت درب کارخانه به زوج‌های جوان ارائه کنند. اگر این اتفاق بیفتد به طور میانگین حدود ۲۵ درصد در هزینه خرید صرفه‌جویی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها