مقایسه قیمت محصولات پتروشیمی در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذر نشان می دهد که اکثر پلیمرها با افزایش قیمت و محصولات شیمیایی نیز با کاهش قیمت روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی، پلی استایرن ها و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن p۱۰۰، فیلم، بادی و پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم و پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نسبت به دو هفته گذشته با افزایش قیمت روبه رو شده اند. این در حالی است که بیشترین افزایش قیمت ها متعلق به گروه پلی اتیلن های ترفتالات و گرید بطری ها با ۲٫۲ درصد رشد است. همچنین قیمت پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی نیز نسبت به دو هفته گذشته ۱.۵ درصد رشد داشته اند.

در همین حال پلی استایرن های هم برای عرضه در نیمه اول آذر با افزایش قیمت روبه رو شده اند. به طوری که پلی استایرن معمولی ۱٫۴ درصد نسبت به نیمه دوم آبان ماه افزایش قیمت داشت و پلی استایرن مقاوم نیز ۰٫۶ درصد.

این در حالی است که پی وی سی نسبت به دو هفته قبل با کاهش قیمت برای ماه جدید روبه رو شده است، به طوری که گرید ۶۵ نسبت به دو هفته قبل ۷۳ تومان و گرید ۷۰ نیز ۸۱ تومان کاهش داشت. به این ترتیب بیشترین کاهش قیمت متعلق به پی وی سی با ۳٫۲ درصد کاهش بود.

در همین حال اکثر محصولات شیمیایی نسبت به دو هفته قبل با افت قیمت روبه رو شدند، به طوری که بیشترین افت با ۱۷ درصد متعلق به ایزوبوتانول بود، این کالا از قیمت ۱۷۲۴ تومان به ۱۴۶۵ تومان در نیمه اول آذر رسیده است که بیشترین کاهش قیمت محسوب می شود.

این در حالی است که نرمال بوتانول، اسیداستیک، مونواتیلن گلایکول، اورتوزایلین، آروماتیک سنگین، کربنات سدیم سنگین ، سودکاستیک و SBR ها نیز نسبت به دو هفته گذشته با کاهش نرخ روبه رو شده اند.

براساس این گزارش، برای ماه جدید محصولاتی همچون زایلین مخلوط، استایرن مونومر، دی اتیلن گلایکول، کریستال ملامین، بنزن، کربنات سدیم سبک، اسیدترفتالیک، اوره گرانول و پریل و همچنین متانول و بنزن نیز با رشد قیمت روبه رو شده اند که در صدر آنها بنزن با ۵٫۲ درصد رشد قرار دارد، در رده دوم افزایش قیمت نیز اسیدترفتالیک به ترتیب با ۳٫۴ درصد قرار دارد. اوره پریل و گرانول نیز حدودا ۲ درصد رشد نسبت به دو هفته قبل داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها