IMG20173814.jpg

دیروز در نخستین روز هفته، بازار سکه طلا تحت‌تاثیر کودتای ترکیه نوسان قیمت اندکی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازار معاملات آتی سکه بورس کالای ایران روز گذشته به تاثیر از بهای اونس که روز جمعه در پی کودتای کشور ترکیه  افزایش یافته بود ، رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که هر ۵ سررسید فعال این بازار با روند صعودی رو به رو شدند.

به این ترتیب سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۰۳ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با افزایش ۰/۰۱ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان معامله شد و با رشد ۰/۲۳ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند نیز با ۲۷/۰ درصد رشد به قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۸۷ درصدی را تجربه کرد.

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۱۰هزار و ۳۳۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال رسید .

از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تا آستانه مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت، ولی نهایتا از سقف روزانه عقبگرد کرد و با قیمت پایین‌تری نسبت به روز پنج‌شنبه کار خود را پایان داد. در این روز، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۹۸ هزار تومان آغاز کرد که افزایشی ۴ هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. با این حال، در ادامه روز، قیمت سکه تحت‌تاثیر افت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و نهایتا با قیمت یک میلیون و ۹۳ هزار تومان به کار خود پایان داد. این قیمت هزار تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود.

در بازار سکه نقدی  نیز دیروز با ثبات نسبی دلار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افت ۲ هزار تومانی یک میلیون و ۹۲ هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز با کاهش همان ۲ هزار تومان ۵۴۸ هزار تومان و نیم سکه با رشد ۳ هزار تومان به ۲۸۳ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم بدون نوسان ۱۸۶ هزار تومان عرضه شد.

 

معاملات امروز گواهی سپرده سکه

براساس این گزارش، همچنین در بازار گواهی سپرده سکه طلا که به تازگی امکان معاملات برخط آن در سامانه معاملات سهام نیز فراهم شده، امروز (یکشنبه ۲۷ تیر ماه) ۲۴ سکه طلای تمام بهار آزادی به ارزش ۲۶۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که آخرین قیمت سکه در این معاملات حدود یک میلیون و ۹۰ هزار تومان بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها