عراق

عراق در نوامبر ۳.۶۸۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت داشت که ۴ درصد کمتر از تولید آن در ماه اکتبر و همچنین پایین‌تر از سهمیه ۳.۸۰۴ میلیون بشکه‌ای آن طبق قرارداد اوپک پلاس است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، شرکت بازریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد تولید این کشور که شامل تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان هم می‌شود، ۴ درصد در نوامبر کاهش یافته است. با مختل شدن صادرات نفت عراق از بنادر فدرال به خاطر شرایط جوی، تولید نفت این کشور تا کمتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک ‌پلاس پایین آمده است.

سومو اعلام کرد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ۳.۶۸۵ میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید داشته که کمتر از سهمیه ۳.۸۰۴ میلیون بشکه‌ای آن طبق قرارداد اوپک پلاس است. این رقم همچنین پایین تر از ۳.۸۴۲ میلیون بشکه تولید عراق در ماه اکتبر است.

تولید نفت از میادین نفتی فدرال عراق ۵ درصد به صورت ماهانه کاهش یافته و به ۳.۲۹۹ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر رسید. این در حالی است که تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان ۲.۲۵ درصد بالا رفته و به  ۴۵۶ هزار بشکه در روز رسیده است.

اطلاعات سومو نشان می‌دهد صادرات فدرال عراق ۶ درصد از ماه اکتبر کاهش یافته و به ۲.۷۰۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات عراق در ماه نوامبر به خاطر شرایط نامناسب جوی که بر بارگیری نفتکش ها تاثیر گذاشته بود و همچنین به دلیل تمایل وزارت نفت این کشور به جبران مازاد تولید آن در ماه های قبل، پایین آمده است.

طبق گزارش سومو، صادرات از منطقه کردستان عراق ۴۲۶ هزار بشکه در روز در ماه نوامبر افزایش یافته است. این رقم در ماه اکتبر برابر با ۴۱۶ هزار بشکه در روز بود.

بغداد و اربیل در حال مذاکره برای حل و فصل مناقشات بر سر تقسیم درآمد بودجه و فروش نفت در منطقه کردستان هستند. کردستان نفت خود را خودش می‌فروشد و بازاریابی می‌کند. سومو تنها مسئول فروش و بازاریابی نفت فدرال عراق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها