• ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر: 46074
طلا

در حالی که ارزش دلار تضعیف شده، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت، اما شروع واکسیناسیون کرونا در امریکا و کانادا سبب شده تا امیدها در مورد ترمیم سریع اقتصاد جهانی زنده شود و همین مسئله اشتها برای خرید طلا را کاهش داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۱۸۳۴ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۳۱ درصد رشد به ۱۸۳۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازارهای فلزات گرانبها در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «کاهش نسبی ارزش دلار دلیل افزایش جزئی قیمت طلا بوده است.» وی افزود، فعالان بازار منتظر نشست بعدی فدرال رزرو هستند.

به دنبال پیشرفت در مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا و در حالی که قانون گذاران در خصوص تقسیم بسته محرک مالی به دو بسته کوچک تر ابراز خوش بینی کرده اند، ارزش دلار امروز در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۲ سال و نیم گذشته در نوسان بود.

عاملی که مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده، آغاز واکسیناسیون کرونا در امریکا در روز دوشنبه بود. یک پرستار بخش مراقبت های ویژه در نیویورک اولین فردی بود که این واکسن را در آمریکا دریافت کرد.

مک کارتی افزود: «در حال حاضر ما در اوج خوش بینی ها نسبت به واکسن کرونا قرار داریم بنابراین حتی اگر تحول دیگری هم در کار نباشد، ممکن است به تدریج این خوش بینی فروکش کند و شاهد افزایش تدریجی قیمت فلز زرد باشیم.»

در همین حال، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان همچنان در حال افزایش است و کشورهای هلند، آلمان و انگلیس اقدامات محدود کننده بیشتری را به اجرا گذاشته اند. در آمریکا شمار قربانیان از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها