• ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 46043
روپیه

بالا رفتن قیمت نفت و افزایش کسری تجاری هند به همراه احتمال شکست مذاکرات برگزیت و تغییر موضع فدرال رزرو آمریکا از عواملی هستند که خطر کاهش ارزش روپیه را بیشتر می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، بالا رفتن قیمت نفت و افزایش کسری تجاری باعث شده خطر کاهش ارزش ارز هند در هفته های آینده افزایش یابد.  

عوامل دیگری مانند شکست مذاکرات برگزیت و تغییر موضع فدرال رزرو آمریکا هم این خطر را بیشتر می‌کند.  

اقتصاددان‌ها انتظار دارند روپیه تا زمانی که جریان سرمایه به داخل بازارهای سهام قدرتمند است، تقویت شود. هفته گذشته سرمایه‌گذاران موسسات خارجی بیش از ۱۵۰۰۰ کرور به بازارهای سهام تزریق کردند.

ولی خطر کاهش ارزش روپیه با افزایش قیمت نفت به بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه و بالا رفتن کسری تجاری ماهانه تشدید می‌شود. شکست مذاکرات برگزیت هم  بی ثباتی‌هایی در بازارها به وجود می‌آورد.

قیمت نفت خام طی هفته گذشته با امید به تایید واکسن فایزر افزایش یافته است. بهبود اقتصادی آسیا هم باعث شده پالایشگاه‌های هند و چین نفت بیشتری نیاز داشته باشند.

بالارفتن خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه پس از آتش سوزی در دو چاه نفتی در عراق بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، اطلاعات اولیه تجاری در ماه نوامبر نشان داد هند در این ماه یک واردکننده خالص بوده و کسری تجاری آن به ۹.۹۸ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاددان ها انتظار دارند معرفی بسته‌های حمایت مالی بیشتر آمریکا به همراه خبرهای امیدوارکننده در مورد واکسن کرونا این شرایط مخاطره آمیز برای روپیه را تشدید کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها