فولاد+مس+سیمان

بررسی داده‌های مقدماتی از تولید کالاهای منتخب بخش معدن وصنایع معدنی گویای رشد متوسط ۱۰.۶ درصدی است که در زمینه مس، فولاد و سیمان تحقق یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، بررسی آمار تولید اقلام یاد شده، گویای رشد ۱۵ درصدی تولید سیمان در دوره هشت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال است.

تولید ۴۸ میلیون تن سیمان

سیمان تولیدی بیش از ۷۰ واحد تولیدکننده این بخش در دوره فروردین لغایت آبان ماه امسال به رقم ۴۸ میلیون تن رسید که افزایش تولید ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

هفت ماهه ابتدایی امسال تولید سیمان ۴۲ میلیون تن بود که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش ثبت کرد.

آمار مورد بررسی گویای آن است که تولید سیمان کشور در دوره نیمه نخست ۹۹ با رشد ۱۴.۴ درصدی نسبت به ۶ ماهه ابتدایی پارسال به رقم ۳۵ میلیون و ۶۳۹.۶ هزار تن رسید، ضمن اینکه تولید ۶ ماهه نخست پارسال ۳۱ میلیون و ۱۵۳.۵ هزار تن تولید شده بود.

صادرات بیش از ۱۶۰ میلیون دلاری

هفت ماهه ابتدایی امسال مجموع زنجیره سیمان صادراتی به وزن هفت میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۲۸ تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش ۲۴ درصدی دارد.

ارزش صادرات زنجیره سیمان در هفت ماهه امسال به بیش از ۱۶۳.۴ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال افت ۱۱ درصدی دارد.

واردات زنجیره سیمان در دوره هفت ماهه ۹۹ (فروردین لغایت مهر) از نظر وزن بیش از ۲۴ هزار تن به ارزش بالغ بر ۱۷.۶ میلیون دلار بود، واردات از لحاظ وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۷ و ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد.

مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در دوره این گزارش ۲۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۲۱ تن به ارزش افزون بر سه میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار ثبت شده است.

تولید ۱۹۲ هزار تن مس کاتد

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت گویای تولید ۱۹۲ هزار تن مس کاتد در دوره هشت ماهه ابتدایی امسال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی را ثبت کرد.

میزان مس کاتد تولیدی در دوره هفت ماهه امسال به رقم ۱۶۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هشت درصدی داشت.

همچنین در۶ ماهه ابتدایی امسال میزان تولید کاتد مس با رشد ۸.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۴.۸ هزار تن رسید، ضمن اینکه در نیمه نخست پارسال ۱۳۳.۹ هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

ارزش صادرات مس و محصولات پایین دستی در هفت ماهه امسال (منتهی به مهر) به رقم بیش از ۴۵۷.۵ میلیون دلار رسید که افت ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

برپایه جداول تجارت خارجی کشور در مدت فروردین لغایت مهر ماه امسال حجم صادرات مس و محصولات پایین دستی به رقم ۱۰۰ هزار و ۱۶۴ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۳ درصد کاهش نشان می دهد.

گذر تولید فولاد خام از سطح ۱۹ میلیون تن

آمارهای وزارتخانه یاد شده گویای آن است که میزان تولید فولاد خام (شمش) در دوره هشت ماهه امسال به رقم بیش از ۱۹ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ رشد هشت درصدی دارد.

میزان تولید فولاد خام در مدت فروردین لغایت مهرماه امسال برابر با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸.۷ درصدی دارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آمار خود میزان تولید شمش فولادی در دوره ۶ ماهه ابتدایی امسال را ۱۳ میلیون و ۹۲۹.۹ هزار تن ثبت کرد که در مقایسه با ۱۲ میلیون و ۷۸۲.۳ هزار تن عملکرد نیمه نخست پارسال رشد ۹ درصدی داشت.

آمارهای تجارت خارجی در هفت ماهه ابتدایی امسال گویای صدور چهار میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجیره و محصولات فولادی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار است که ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادی به بیلت و بلوم اختصاص داشت، ارزش صادرات دوره این گزارش نسبت به مدت مشابه کاهش ۳۷ درصدی دارد.

سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفت.

صادرات شمش فولادی در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.

واردات زنجیره و محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره و محصولات فولادی در دوره فروردین لغایت مهر ۹۹ بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد.‌

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها