نفت

دانمارک قصد دارد تا ۲۰۳۰ تولید گازهای آلاینده را ۷۰ درصد نسبت به سطح ۱۹۹۰ پایین آورد و تا ۲۰۵۰ به تولید صفر این آلاینده‌ها برسد بنابراین استخراج نفت در دریای شمال را در ۲۰۵۰ متوقف می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت دانمارک اعلام کرد این کشور استخراج نفت در دریای شمال را در ۲۰۵۰ متوقف و هشتمین دوره مجوزدهی برای اکتشاف نفت را لغو می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این دوره از اعطای مجوز برای حفاری چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و پس از عقب کشیدن شرکت توتال فرانسه، فقط یک شرکت تمایل به سرمایه‌گذاری داشته است.

دانمارک تولید کننده بزرگ نفت و گاز به حساب نمی‌آید. متوسط روزانه تولید این کشور در سال جاری ۸۳ هزار بشکه نفت و ۲۱ هزار بشکه معادل‌های نفتی است. ولی این کشور بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در اتحادیه اروپاست که از نروژ پیشی گرفته و سال آینده انگلیس را هم پشت سر می‌گذارد.

این کشور کوچک اسکاندیناوی قصد دارد تا ۲۰۳۰ تولید گازهای آلاینده را ۷۰ درصد نسبت به سطح ۱۹۹۰ پایین آورد و تا ۲۰۵۰ به تولید صفر این آلاینده‌ها برسد.

دن یورگنسن، وزیر آب و هوای دانمارک در یک بیانیه رسمی در مورد معلق کردن اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال گفت: «ما به دوره سوخت‌های فسیلی پایان می‌دهیم و از میادین نفت و گاز برای ذخایر کربن استفاده می‌کنیم. پایان استخراج سوخت فسیلی از دریای شمال که شامل لغو دور هشتم مجوزدهی برای اکتشاف می‌شود، ۲.۱ میلیارد دلار برای دانمارک هزینه دارد».

دانمارک پیشتاز تغییر به سمت انرژی های تجدید پذیر است و ۳۰ درصد از مصرف انرژی کشور از منابع تجدیدپذیر مخصوصاً باد و زیست توده صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها