منواتیلن

شرکت‌های براسکم برزیل و هالدور تاپسو دانمارک با همکاری یکدیگر موفق به تولید آزمایشی منواتیلن گلیکول زیستی از شکر شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از  نیپنا، شرکت دانمارکی هالدورتاپسو در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت پتروشیمی براسکم برزیل با مشارکت شرکت تولیدکننده کاتالیست هالدورتاپسو موفق به تولید نخستین نمونه منواتیلن گلیکول زیستی از شکر شدند.  

این شرکت دانمارکی عنوان کرد که با استفاده از فناوری انحصاری در سایت آزمایشگاهی خود در لاینگبی دانمارک که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرد وبا هدف ارائه و بهینه‌سازی تبدیل شکر به منواتیلن گلیکول زیستی (تجدیدپذیر)، این محصول را تولید کرده است.

منواتیلن گلیکول یک ماده شیمیایی میانی است که در ساخت پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)، قابل استفاده در تولید بطری‌های نوشیدنی‌های پلاستیکی، منسوجات و ضد یخ، استفاده می‌شود. هالدورتاپسور اعلام کرد: تولید اولیه پلی‌اتیلن ترفتالات با استفاده از فرآورده‌های نفت و گاز مشتق شده از فسیل انجام می‌شود و دارای ارزش بازار حدود ۲۵ میلیارد دلار است.

هالدورتاپسو با این فناوری می‌تواند مونوپروپیلن گلیکول را به عنوان یک محصول مشترک برای استفاده در ساخت رزین‌های پلی استراشباع نشده مورد استفاده در مصارف ساختمانی و آرایشی استفاده کند. مرحله بعدی تمرکز بر ارائه نمونه‌های تولیدی به شریکان راهبردی با هدف آزمایش و اعتبارسنجی خواهد بود، در چنین شرایطی این شرکت می‌تواند درباره تصویب فناوری برای مصرف و تولید تجاری این محصول تصمیم‌گیری کند.

در بیانیه هالدورتاپسو آمده است: این فناوری همچنین به راهبرد تمرکز براسکم بر اقتصاد دایره ای و فناوری‌های تجدیدپذیر فراهم می‌کند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها