• ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 45574
بورس جهانی

شاخص اغلب بورس های غربی نزولی باقی ماندند.

به گزارش کالاخبر به نقل از بلومبرگ، بازارهای جهانی متاثر از اخبارهای مربوط به پیشرفت های دارویی در مقابله با کرونا و روی کار آمدن دولتی معتدل تر در آمریکا نسبت به آینده امیدوارتر شده اند. طبق اعلام بایدن، ژانت یلن،  رییس سابق بانک مرکزی آمریکا به عنوان وزیر خزانه داری دولت وی فعالیت خواهد کرد که این مساله به معنای همکاری نزدیک تر و توافق نظر بیشتر بین دو نهاد اصلی پولی و اقتصادی آمریکا (وزارت خزانه داری و فدرال رزرو) با یکدیگر است. این مساله به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که در حال حاضر،  اختلاف نظرها بین مقامات آمریکایی بر سر تداوم حمایت های اقتصادی بالا گرفته است و استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا از رویکرد فعلی بانک مرکزی این کشور در قبال کسب و کارها انتقاد کرده و گفته است کسب و کارها نیازمند دریافت کمک های بلاعوض هستند تا وام هایی با شروط بازپرداخت سنگین و اکنون کنگره باید با ورود به این موضوع، راه را برای تغییر مسیر مجدد مسیر نقدینگی و هدایت آن به بخش های نیازمند اقتصادی هموار کند. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و  ۸۷۲.۴۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۶ درصد ریزش تا سطح ۳۶۲۹.۶۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۸ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۹۴.۴۰ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۳۶۲.۹۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۰۲ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۲۸۶.۵۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۰۸ درصدی در سطح ۵۵۶۶.۷۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۴ درصد پایین رفت و به ۸۱۰۴.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۹۱ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۵۳۷.۳۱ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۰۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۸۱۹.۴۵ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۵۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۱۹.۵۸ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۸ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۶۶۳۶.۳۸  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۵۸ درصد ریزش به ۴۴.۹۹ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۱.۶۷ درصدی به ازای ۴۷.۸۰ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۱۰.۳۵ دلار معامله شد. هر اونس نقره با افت ۰.۱۱ درصدی به ازای ۲۳.۴۲ دلار مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها