طلا

در حالی که ارزش دلار تضعیف شده و امیدها به ارائه بسته های محرک مالی بیشتر سبب شده تا خوش بینی ناشی از عرضه سریع واکسن کرونا خنثی شود، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۸۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در فوریه ۲۰۲۱ با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه به بازارها اطمینان داد که فدرال رزرو و وزارت خزانه داری امریکا ابزارهای بسیاری برای حمایت از اقتصاد دارند. این اظهارات پس از آن بیان شد که خزانه داری امریکا تصمیم گرفت منابع مالی چند برنامه اعطای وام فدرال رزرو را تا پایان سال قطع کند.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «عدم ارائه بسته محرک مالی اتفاقا به نفع قیمت طلا خواهد بود.» وی افزود، ممکن است بازارها بیشتر روی برنامه حمایتی فدرال رزرو که شامل افزایش نقدینگی و کاهش نرخ بهره است اتکا کنند.

هنگام افزایش نرخ تورم که یکی از نتایج محتمل ارائه بسته های محرک اقتصادی است، بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

در همین حال به دنبال خوش بینی های ایجاد شده در مورد ساخت واکسن کرونا ارزش سهام در بازارهای آسیایی به رقم های بی سابقه ای افزایش یافته است. اما به گفته مایکل مک کارتی، قیمت طلا در نزدیکی رقم ۱۸۷۵ دلار از حمایت فنی برخوردار است. در عین حال تقویت ارزش دلار می تواند قیمت طلا را تا ۱۸۰۰ دلار پایین بیاورد.

قیمت نقره نیز امروز با ۰.۴ درصد رشد به ۲۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت فلز پلاتین هم امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۹۴۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. همچنین قیمت پالادیوم با ۰.۴ درصد رشد به ۲۳۳۴ دلار و ۲۳ سنت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها