• ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
  • کد خبر: 45471
نفت

در حالی که تجار در مورد ترمیم تقاضای نفت به لطف تولید واکسن کرونا خوش بین هستند قیمت نفت روز دوشنبه روند افزایشی خود را تداوم بخشید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که تجار در مورد ترمیم تقاضای نفت به لطف تولید واکسن کرونا خوش بین هستند قیمت نفت روز دوشنبه روند افزایشی خود را تداوم بخشید، اما به دلیل قرنطینه مجدد بسیاری از شهرها در کشورهای مختلف جهان، رشد قیمت ها محدود بود.

عامل دیگری که به رشد قیمت نفت کمک کرد، امیدها به تمدید توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس و به تعویق افتادن افزایش تولید برنامه ریزی شده این گروه بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افزایش به ۴۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱۷ درصد افزایش به ۴۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته ۵ درصد رشد داشت.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدرز گفت: «احساس مثبت ناشی از خبرهای خوب در مورد تولید واکسن کرونا همچنان عامل اصلی حرکت بازار است. ضمن اینکه انتظار می رود در نشست اواخر ماه جاری گروه اوپک پلاس این کشورها توافق کاهش تولید فعلی را بین ۳ تا ۶ ماه تمدید کنند.»

به گفته کارشناسان، اولین تزریق واکسن کرونا در آمریکا ممکن است طی یکی دو روز نخست بعد از موافقت مقامات بهداشتی در ماه آینده انجام گیرد.

منصف اسلاوی، مشاور علمی موسسه «اوپریشن رپ اسپید» در این باره گفت، سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا در اواسط ماه دسامبر مجوز توزیع واکسن شرکت های فایزر و بیانتک را صادر خواهد کرد و بزرگترین کارزار واکسیناسیون تاریخ آمریکا آغاز خواهد شد.

در همین حال گفته می شود گروه اوپک پلاس قرار است در نشست ۳۰ نوامبر خود توافق کاهش تولید را حداقل تا ۳ ماه دیگر تمدید نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها