فولاد

بازار سنگ آهن و قراضه در هفته ای که گذشت یکی از پر رونق ترین هفته ها را پشت سر گذاشتند و روند قیمتی هر دو کالا صعودی و مثبت بود. همچنین بازار بیلت، مقاطع طویل و مقاطع تخت نیز افزایش قیمت را تجربه کردند.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، هفته گذشته بازار جهانی سنگ آهن روندی صعودی داشت و  قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین حدود ۵ دلار رشد داشته و به نزدیکی ۱۳۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید. حاشیه سود خوب فولادسازی، تجار چینی را تشویق کرد هفته گذشته خرید سنگ آهن را افزایش دهند و همین امر به رشد قیمت ها کمک نمود.

در بازار صادرات ایران، سنگ آهن به تبعیت از بازارهای جهانی صعودی بود. آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد با ۳ دلار رشد به ۸۳.۹ دلار در هر تن فوب رسید و  سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز ۲ دلار بالا رفت و ۸۱.۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

بازار واردات قراضه ترکیه یکی از پر رونق ترین هفته ها را پشت سر گذاشت و انتظار می رود رشد قیمت ها ادامه یابد. هفته گذشته قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ از ۳۰۶ دلار به حدود ۳۳۸ دلار در هر تن سی اف آر رسید و در ماه اخیر میلادی حدود ۳۹ دلار در مجموع رشد داشته است.

انتظار می رود رونق بازار قراضه و میلگرد در ترکیه سال جاری میلادی ادامه داشته باشد و سال ۲۰۲۱ کف قیمت قراضه وارداتی در ترکیه ۳۰۰ دلار باشد در حالی که سال ۲۰۲۰ کف قیمت در ماه مارس مشاهده شد که حدود ۲۰۷ دلار بود.

هفته گذشته قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز تا ۲۱ دلار رشد داشت و به ۳۰۳ دلار در هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا ۱۰ دلار بالا رفت و ۳۳۵ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. در بازار داخلی آمریکا نیز قراضه خرد شده کمتر از ۸ دلار بالا رفت و ۲۸۹ دلار در هر تن شنیده شد.  

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته در راستای رشد قیمت قراضه، تا ۲۸ دلار بالا رفت و ۴۵۰ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

در بازار وارداتی آسیا، محدودیت عرضه و رشد قیمت مواد اولیه، بیلت را صعودی کرد و قیمت بیلت ویتنام در چین با ۲۰ دلار شد هفتگی به ۵۰۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید. بیلت سی آی اس نیز ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر بود.

بیلت ایران ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن سی اف آر اندونزی شنیده شد که تا ۱۵ دلار رشد هفتگی داشت. بیلت روسیه نیز تا ۴۷۰ دلار در هر تن سی اف آر اندونزی بود.

مقاطع

بازارهای مقاطع با توجه به رشد قیمت جهانی قراضه، صعودی بودند. هفته گذشته میلگرد صادراتی سی آی اس از ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار به ۴۹۵ تا ۵۰۰  دلار در هر تن فوب رسید. در ترکیه میلگرد در بازار داخلی از ۴۹۰ دلار به ۵۰۵ دلار در هر تن درب کاخانه رسید که در راستای رشد بازار قراضه بود و در بازار صادرات آن قیمت میلگرد ۲۰ تا ۳۰ دلار رشد داشت و ۵۰۰ تا ۵۱۰  دلار در هر تن فوب شنیده شد.

در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی رشد داشته و ۴۸۲ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. در چین قیمت میلگرد صادراتی رشد چشمگیر داشته و از ۴۹۸ دلار به ۵۳۶ دلار در هر تن فوب  رسید.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد با ۱۵ یورو رشد به ۴۸۵ یورو در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار آمریکا نیز میلگرد ۶۰۸ دلار در هر تن درب کارخانه و همچنان ثابت بود.

ورق

در یک هفته اخیر بازارهای ورق همه صعودی بودند. ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته ای که گذشت رشد چشمگیری داشت ک از ۴۸۵ دلار به ۵۵۳ دلار در هر تن فوب رسید.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین از ۵۲۸ دلار به ۵۶۳ دلار در هر تن فوب رشد یافت. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز از ۵۳۰ دلار به ۵۸۰ تا ۵۸۵ دلار در هر تن سی اف آر رسید. در چین ارزش یوان بالا رفته، تقاضای داخلی بالاست و از طرفی موجودی بازار کاهش داشته از این رو روند صعودی بازار صادراتی ادامه خواهد داشت.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم از ۵۱۹ یورو به ۵۳۸ در هر تن درب کارخانه رسیده است. در بازار آمریکا نیز ورق گرم تا ۳۰ دلار بالا رفته و ۷۴۸  دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شد.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها