پتروشیمی

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه اکتبر ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۵.۳ درصد کاهش به ۷۹۱ میلیون دلار رسید، به‌طوری که این شرایط مجموع صادرات غیرنفتی سنگاپور را در دوره مورد بررسی نیز کاهش داد و مانع ادامه روند چهارماهه رشد آن شد.

کاهش صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه اکتبر برای بیست و ششمین ماه پیاپی رخ می‌دهد.

آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان داد که صادرات غیرنفتی سنگاپور در اکتبر امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۳.۱ درصد کاهش یافته است، در حالی که در ماه سپتامبر ۵.۸ درصد رشد داشت.

صادرات غیرنفتی غیرالکترونیکی سنگاپور به اروپا، ژاپن، چین و ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر امسال با افزایش روبه‌رو بوده است در حالی که به مقاصد هنگ‌کنگ، مالزی، تایلند، اندونزی، کره جنوبی و تایوان سقوط کرد. صادرات محصولات دارویی نیز در ماه ژوئیه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با ۱۵.۵ درصد افزایش همراه بوده است، در حالی که این مقدار در مقایسه با ماه ژوئن ۲۰۲۰، ۳۰.۸ درصد افت نشان می‌دهد.

مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه اکتبر با ۳.۹ درصد کاهش همراه بوده است.

بانک آسیایی یونایتد اورسیز بانک- یواوبی (UOB) در گزارش تحقیقات بازار و اقتصاد جهانی خود آورده بود که با غلبه بر موانع ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در سراسر مناطقی که شریکان تجاری سنگاپور در آن واقع شده‌اند، امیدواریم صادرات غیرنفتی سنگاپور امسال با رشدی مثبت همراه شود.

موسسه ژاپنی «نامورا گلوبال مارکتس ریسرچ» در یادداشتی اعلام کرده بود که انتظار داریم که روند رشد صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال در پی ظهور نشانه‌هایی از احتمال رسیدن صادرات آسیا به پایین‌ترین سطح در سه ماه دوم، بهبود یابد، اگرچه فکر می‌کنیم روند بهبود تدریجی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها