• ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 4532
10.jpg

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده بود امروز تغییر چندانی نداشته است و به کمتر از ۱۳۶۰ دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه ژوئن تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزروطی ماه های آینده داشته است.

بر اساس این گزارش آمارهای مثبت اشتغال آمریکا موجب شده است تا ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی با افزایش همراه شود.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به ۱۳۵۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با کاهش ۰.۸ درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش در ۲ هفته اخیر به شمار می رود.

شاخص سهام آسیا نیز امروز سه شنبه به بالاترین سطح خود در ۲ ماه و نیم اخیر رسیده است. هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بانکهای مرکزی بزرگ جهان سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا خواهند کرد که علت اصلی آن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تبعات منفی آن بر اقتصاد منطقه یورو و جهان خواهد بود.

ایستر جورج رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی نیز روز دوشنبه تاکید کرد: نرخ بهره آمریکا بسیار پایین است و من آماده هستم تا تلاش های تازه ای را برای افزایش نرخ بهره آغاز کنم.

البته نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا در نشست هفته آینده خود تصمیمی برای اجرای سیاست های انبساطی پولی جدید اتخاذ نخواهد کرد.

کمیسیون اروپا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینینسبت به رشد اقتصادی منطقه یورو و بریتانیا را پس از تصمیم مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا ، کاهش داده است.

موسسه تحقیقاتی سیتی نیز در تازه ترین گزارش خودپیش بینی کرده است که کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی موجب خواهد شد تا قیمت طلا در شش ماه دوم امسال نیز افزایش یابد.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: انتشار آمارهای اشتغال آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا تا حدی کاهش یابد. افزایش شاخص سهام و رشد ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلاوارد کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو آمریکا و چین قرار خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها