فرزاد ارزانی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: بورس کالا محل بسیار مناسبی برای کشف قیمت‌ محصولات فولادی بوده و از شفافیت لازم برخوردار است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، فرزاد ارزانی اظهار داشت: حمایت از بورس کالا به منزله حمایت از شفافیت بوده و ضروری است بر اساس قانون عرضه و تقاضا قیمت در بورس کالا کشف و بر اساس آن قیمت‌های زنجیره فولاد تعیین شود.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است رابطه منطقی و برد - برد بین صنایع معدنی و تولیدکنندگان فولاد ایجاد شود و رقابت در بین آن‌ها به شراکت تبدیل شود.

ارزانی با بیان اینکه ایجاد مشوق‌های اقتصادی ازجمله تسهیلات کم‌بهره را بخشی از راه‌حل افزایش صادرات و ارزآوری است، اضافه کرد: صادرات در صنعت فولاد انتخاب نیست بلکه اجبار است، در غیر این صورت واحدهای فولادی دچار کاهش تولید خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین با اشاره به نبود زیرساخت مناسب بین مناطق ویژه اقتصادی و سیستم بانکی کشور و عدم اتصال گمرک منطقه ویژه به سیستم بانکی و بانک مرکزی، کمک در رفع تعهد ارزی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را خواستار شد.

ارزانی یاد آور شد: تعهدات ارزی در مناطق ویژه همواره انرژی زیادی از شرکت‌ها به‌ دلیل کاغذ بازی فراوان آن می‌گیرد و شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه با مشکلات عدیده‌ای در جهت رفع تعهدات ارزی مواجه هستند. 

به گفته وی ضروری است برای مناطق ویژه درصد پرونده‌های رفع تعهد ارزی نشده از ٢٠ درصد به حداقل ٤٠ درصد افزایش یابد تا این شرکت‌ها بتوانند ثبت سفارش‌های خود را به موقع انجام دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به زنجیره تامین مواد اولیه ،عنوان کرد: از مهم‌ترین موارد در جهت افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، تامین به موقع و پایدار مواد اولیه معدنی مورد نیاز صنایع فولاد کشور است.

ارزانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار کرد: بیشترین حجم این تحریم‌ها بعد از صنایع نفت و گاز، شرکت‌های فولادی از جمله فولاد مبارکه، هرمزگان و... را هدف قرار داد و با وجود تمام این محدودیت‌ها ایران با افزایش تولید در رده دهم کشورهای تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: با توجه به برنامه توسعه فولاد کشور و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، با وجود زیرساخت‌های مطمئن، مجاورت با آب‌های نیلگون خلیج فارس و نبود مشکل آب در استان هرمزگان، می‌توان در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حداقل ۱۰ میلیون تن فولاد تولید کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به تاثیر این رویداد بر توسعه پایدار منطقه گفت: در حال حاضر، ۴ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه تولید می‌شود و برای تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، نیاز است بین ۶ تا ۷ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در استان اضافه شود و به این ترتیب، استان هرمزگان به دومین قطب صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

هم‌اکنون بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که حدود ۱۵ میلیون تن آن مصرف داخلی است و مابقی باید صادر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها