• ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 45184
طلا

به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا و چالش های لجستیکی پیش روی توزیع گسترده واکسن احتمالی کرونا سبب تقویت اشتها برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۸۲ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۸۸۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با ۰.۱ درصد کاهش مواجه بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند.

مایکل لانگفورد تحلیلگر بازار طلا در موسسه مشورتی ایرگاید گفت: «امیدواری های ایجاد شده در مورد توزیع اولیه واکسن کرونا واقع بینانه نیست. کووید ۱۹ همچنان یک مشکل است و در نهایت بسته های محرک مالی بیشتری ارائه خواهد شد و این مسئله به نفع بازار طلا و به ضرر دلار است.»

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا دیروز گفتند افزایش موارد ابتلا به کرونا احتمالا در ماه های آینده موجب کند شدن رشد اقتصادی این کشور خواهد شد و نیاز به ارائه کمک های دولتی بیشتری وجود دارد.

کالیفرنیا و چند ایالت در منطقه غرب میانه آمریکا بار دیگر محدودیت هایی را برای مهار شیوع گسترده کرونا به اجرا گذاشته اند.

پس از آنکه شرکت آمریکایی فایزر مدعی شد واکسن کرونای ساخت این شرکت بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، قیمت طلا روز دوشنبه ۴.۶ درصد افت داشت و بیشترین افت یک روزه از ۱۱ اگوست تاکنون را به ثبت رساند. اما با آشکار شدن موانع لجستیک توزیع صدها میلیون واکسن در صورت نهایی شدن ساخت آن، بار دیگر اشتها برای خرید طلا افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها