اوپک

رئیس شرکت تجاری گانوور گفت: بازار نفت تا یک سال آینده به سطح ۲۰۱۹ باز نخواهد گشت و اوپک و متحدانش احتمالاً قرارداد کاهش تولید را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ ادامه می‌دهند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس شرکت تجاری گانوور گفت تقاضای جهانی برای نفت ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح قبل از بحران کروناست و اوپک و متحدانش احتمالاً قرارداد کاهش تولید فعلی را تمدید می‌کنند.

وی همچنین در اجلاس تجارت کالای رویترز گفت بازار نفت تا یک سال آینده به سطح ۲۰۱۹ باز نخواهد گشت و اوپک و متحدانش احتمالاً قرارداد کاهش تولید را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ ادامه می‌دهند.

 براساس گزارش رویترز، تقاضای نفت در ماه آوریل حدود یک سوم کاهش یافت و قیمت نفت سقوط کرد چون ۴ میلیون نفر در سراسر دنیا جهت مهار گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند. روند بهبود مصرف سوخت که از ماه ژوئن آغاز شده بود متوقف شده و کشورهای بزرگ اروپایی جهت مهار موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا قرنطینه اعلام کرده‌اند.

شرکت داروسازی فایزر در روز دوشنبه اعلام کرد واکسن آزمایشی آن ۹۰ درصد موثر بوده است. با این وجود رئیس شرکت گانوور گفت: «واکسن حقایق موجود در ۵ تا ۶ ماه آینده را تغییر نمی‌دهد. تقاضا هنوز به سطح ۲۰۱۹ بازنگشته و ما باید یک سال دیگر منتظر باشیم».

وی ادامه داد: «ما بیشتر ذخایر نفتی خود را که در فصل بهار انباشته شده بود فروخته ایم ولی هنوز ۵۰۰ میلیون بشکه دیگر باقی است».

وی اظهار داشت با وجود افزایش تدریجی مصرف پالایشگاه‌ها در اروپا و آسیا، نرخ مصرف کمتر از ۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و محصولات نفتی بوده است.

وی تأکید کرد: «نفت و انرژی های تجدیدپذیر به طور موازی رشد می‌کنند. انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین نفت نخواهند شد. هنوز یک دهه تا آن زمان فرصت باقی است». وی قول داده ۱۰ درصد از سهام شرکت خود را در چند سال آینده در منابع انرژی بدون کربن سرمایه‌گذاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها