gold1.jpg

بهای طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز (دوشنبه) تغییر چندانی نداشته و همچنان برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۷۰ دلاری تلاش می کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته و این مساله تاحدی فشار سنگینی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه ژوئن بیش از ۲۸۷ هزار فرصت شعلی جدید ایجاد کرده است که این بهترین عملکرد در ۸ ماه گذشته به شمار می رود.

نگرانی های مربوط به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

از زمان اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن تاکنون قیمت جهانی طلا بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. قیمت جهانی این فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

قیمت هر اونس طلا که روز جمعه پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تا ۱۳۳۵ دلار کاهش یافته بود، در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه تا سطح ۱۳۷۴ دلار افزایش یافت ولی سپس با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از ۱۳۶۸ دلار رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نیز در شرایط کنونی بعد از روشن شدن نتایج همه پرسی بریتانیا تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز آمادگی خود را برای اجرای سیاست های انبساطی بیشتر اعلام کرده اند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۹۸۱ تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین و آمریکا قرار خواهد داشت. آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی و نرخ تورم چین می تواند چشم انداز روشن تری را از وضعیت اقتصادی این کشور نشان دهد.

آمارهای جدیدی درباره اوضاع اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال نیز ارائه خواهد شد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی نیز می تواند عامل مهمی در تعیین نوسانات قیمت طلا باشد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها