• ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 45142
نفت

پس از اینکه جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا دست پیدا کرد و تمایل برای ریسک پذیری افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت را خنثی کرد، قیمت این کالای اساسی در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، پس از اینکه جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا دست یافت و تمایل برای ریسک پذیری افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت را خنثی کرد، قیمت این کالای اساسی در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت، به طوری که نفت برنت به ۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۰۴ دلار افزایش ۴۰.۴۹ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۱.۰۱ دلار در هر بشکه ۳۸.۱۵ دلار معامله شد.

جیوآنی استوآنو، تحلیلگر بازار گفت: «قیمت نفت در معاملات امروز به علت موقعیت ریسک پذیری در بازار و تضعیف ارزش دلار به دنبال انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، افزایش یافت.»

کیسوکه ساداموری، رئیس بخش بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین المللی انرژی گفت: با این حال، این تاثیر احتمالا شدت کمتر نسبت به محدودیت‌های قرنطینه در ابتدای سال خواهد داشت.

وی گفت: «بخش اعظمی از قاره اروپا در قرنطینه به سر می‌برند. این قطعا تاثیر منفی خواهد داشت.»

ارزش دلار به کمترین میزان در ۱۰ هفته گذشته رسید.

اعضای اصلی اوپک نگران کاهش اقدامات تحریمی امریکا علیه ایران و ونزوئلا با انتخاب بایدن هستند، زیرا این بدان معناست که تولید نفت این کشورها افزایش می‌یابد و ایجاد توازن عرضه و تقاضا را برای اوپک دشوار می‌سازد.

تحلیلگران ING معتقدند، بازگشت نفت ایران به بازار احتمالا در پایان سال ۲۰۲۱ یا سال ۲۰۲۲ صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها