• ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 45122
دلار

با انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا ارزش دلار به پایین ترین رقم طی ۱۰ هفته گذشته رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، با انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا، سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای تجاری روی آوردند چون انتظار دارند شرایط آرام‌تر در کاخ سفید، تجارت جهانی را تقویت کرده و سیاست پولی را در همین سطح آسان نگه دارد. به این ترتیب، ارزش دلار به پایین ترین رقم طی ۱۰ هفته گذشته رسید.

ارزش یوان چین به بالاترین رقم طی ۲۸ ماه گذشته رسید و دلار نیوزیلند بالاترین رقم  طی ۱۹ ماه گذشته را تجربه کرد. دلار استرالیا هم در شرایطی که شاخص دلار به پایین ترین رقم خود از اوایل سپتامبر رسیده، به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسید. وون کره جنوبی بالاترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته را تجربه کرد و به ۱۱۱۵.۳۳ در برابر دلار رسید. پوند انگلیس هم تا بالاترین رقم طی دو ماه گذشته بالا رفت. یورو ۰.۱ درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم طی ۱۲ ماه گذشته یعنی ۱.۱۸۹۵ دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نظر بازار بسیار مطلوب است. هیچکدام از احزاب کنترل کنگره را در دست ندارند. بنابراین گزینه جنگ‌های تجاری و مالیات بالاتر از دستور کار دولت خارج می‌شود.

انتظار تصویب یک بسته محرک مالی بزرگ کاهش یافته که باعث می‌شود سود اوراق قرضه با تصور وام‌گیری‌های کمتر پایین‌تر از حد انتظار باشد.

ارزش یوان بسیار وابسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود چون تصور می‌شود بایدن موضع نرم‌تری در برابر چین داشته باشد. اطلاعات تجاری قدرتمند چین از این تصور حمایت کرد و ارزش یوان را به ۶.۵۸۲۶ در برابر دلار رساند.

در بین بازارهای نوظهور، ارزش لیر ترکیه پس از برکناری رئیس بانک مرکزی و استعفای وزیر دارایی این کشور ۲ درصد افزایش یافت. ارزش لیر ترکیه ۳۰ درصد در سال جاری میلادی کاهش یافت چون سرمایه‌گذاران نگران پایین آمدن هزینه‌های سرمایه‌ای و تورم دو رقمی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها