نفت

پس از آنکه روز شنبه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسجل شد و اشتها برای ریسک پذیری در بازارها بالا رفت، قیمت نفت امروز در معاملات ابتدایی هفته شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بود و نفت برنت به بالای ۴۰ دلار بازگشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۹ سنت معادل ۲.۷۶ درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۵۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۹ سنت معادل ۲.۷۶ درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و ۹ سنت معادل ۲.۹۳ درصد رشد به ۳۸ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت شاخص های نفتی که روز جمعه شاهد افت ۴ درصدی بود، پس از قطعی شدن پیروزی بایدن و همزمان با سایر بازارهای مالی در حال ترمیم است.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «معاملات صبح امروز با تمایل بیشتری به پذیرش ریسک همراه بود و این نشان دهنده افزایش اعتماد به این مسئله است که بایدن به کاخ سفید راه خواهد یافت، اما در عین حال حزب جمهوری خواه همچنان کنترل سنا را در اختیار خواهد داشت... این نتیجه از نظر بازار ایده آل است. هیچ یک از دو حزب اصلی آمریکا کنترل کنگره را در اختیار نخواهد داشت و این مانع از شدت گرفتن جنگ تجاری و افزایش مالیات ها می شود.»

مک کارتی افزود، احتمالا اکنون که نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شده تمرکز اصلی سرمایه گذاران معطوف تشدید شیوع کرونا خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب و تیم وی در حال کار بر روی نحوه مواجهه با بحران کرونا پس از روی کار آمدن دولت جدید هستند. آمریکا اولین کشور جهان از زمان شیوع کروناست که تعداد مبتلایانش از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها