• ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
  • کد خبر: 45113
مس

واحد ذوب مس RTB Bor صربستان، متعلق به کمپانی معدنی چینی Zijin، به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید گوگرد متوقف شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، این تعلیق پس‌از آن صورت گرفت که دولت شهر Bor پس از ثبت انتشار بیش‌ازحد مجاز SO۲ در سه روز متوالی هفته گذشته، علیه این کمپانی معدنی دولت چین یک اتهام کیفری تشکیل داد. به گفته یکی دیگر از رسانه‌ای محلی، کمپانی «زی جین» پروژه بازسازی را در ۱۶ سپتامبر آغاز کرد که عمدتاً بر جذب و گوگردزدایی از گاز دودکش متمرکز بود و تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود.

هنوز مشخص نیست که درنتیجه این تعلیق، چه میزان از تولید این واحد ذوب مس و مجتمع معدنی از دست خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود این مجموعه ۹۰ هزار تن کاتد مس در سال ۲۰۲۰ تولید کند.

کمپانی «زی‌جین» پس‌ازآن که دولت صربستان به دلیل بدهی‌های زیاد و تعهدات سنگین زیست‌محیطی این واحد در سال ۲۰۰۵ و طی چندین مرحله موفق به خصوصی‌سازی این دارایی‌های دولتی نشد، اکثریت سهام پروژه Bor را در سال ۲۰۱۸ به تملک خود درآورد. در بخش استخراج مس و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ این واحد ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مس تولید کرده است. تعلیق این مجتمع ذوب مس می‌تواند به معنای آزاد شدن حجم معینی از کنسانتره مس در اروپا باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها