35345-510797.jpg

جدیدترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نظرسنجی این هفته ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۵۸ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۶ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲ نفر معادل ۱۰ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن قیمت جهانی طلا در مبادلات روز جمعه با افت ۲۵ دلاری روبرو شده است. وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته بیش از ۲۸۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

البته قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۱۴.۵۰ دلاری روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار این گزارش تاثیر کوتاه مدتی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه گذاران و خوانندگان نیز ۱۰۹۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۶۹۸ نفر معادل ۶۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۲۷۵ نفر معادل ۲۵ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۱۷ نفر معادل ۱۱ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته نیز ۶۵ درصد سرمایه گذاران بین المللی و ۷۱ درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این برای پنجمین هفته متوالی است که هر دو گروه پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، واکنش بازار طلا به آمارهای اشتغال آمریکا کاملا طبیعی بوده است ولی با توجه به پایین بودن نرخ بهره در اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش همراه شود.

البته گروهی از تحلیلگران نیز بر این باورند که با توجه به اینکه تا سپتامبر رویداد مهم و قابل توجهی در اقتصاد جهانی اتفاق نخواهد افتاد و بانکهای مرکزی جهان نیز تا آن زمان تصمیم جدیدی اتخاذ نخواهند کرد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با کاهش نسبی روبرو شود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها