جهانگیری

یکی از مهمترین اقدامات و الویت های دولت برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاون اول ریاست جمهوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مهمترین هدف دولت را برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی رفع محدودیت منابع مالی است و نیاز به تامین مالی یک ایراد ضرروری است که باید در اولویت قرار بگیرد.

اسحاق جهانگیری با بیان این که مسئولان مالی کشور با به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد باید پاسخگوی نیاز مالی و معشیت مردم باشند اظهار داشت: برای تامین و تخصیص منابع باید نباید تنها به بانک ها متکی بود بلکه در این میان بازارهای مالی نیز می توانند کمک شایان به اقتصاد کشور کنند.

وی در ادامه به وظیفه خطیر بازارهای مالی اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه بازارهای مالی با توجه عمکرد خوب آنها این است که نیازهای مالی کشور را با کمک تامین مالی از طریق بنگاه های کوچک و بزرگ تامین کند. در این میان نقدینگی مشکل اصلی کشور است و برای صنعت ما که تا امروز بانک‌محور بوده و دست ما به سمت بانک دراز بوده، با حبس شدن بسیاری از منابع بانکی اکنون شرایط سخت‌تر شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ به هنگام استقرار دولت ما تصمیم گرفتیم که تامین مالی کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنگاه‌های متوسط و کوچک و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به عهده نظام بانکی باشد و انتظار ما از این نظام این است که امسال به صورت جدی‌تری این کار را انجام دهد بازار سرمایه نیز قادر باشد که نیازهای بلندمدت کشور و نقدینگی بنگاه‌های بزرگ را تامین کند.

جهانگیری تصریح کرد: اقتصاد کشور توانایی زیادی دارد که نمونه آن عرضه اوراق قرضه شرکت نفت بود که با وجود عرضه ۵ هزار میلیارد تومان اوراق در مدت کمتر از یک دقیقه ۱۰ هزار میلیارد تومان تقاضای خرید وجود داشت.

وی ادامه داد: دولت در مقابل بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی متعهد است و برای اولین بار ما سیستم حساب و کتاب بدهی‌های دولت را وضع کردیم و بر همین اساس انضباط خوبی را برای پرداخت بدهی های دولت برقرار کردیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها