طلا

اگرچه ابهامات زیادی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد اما جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد با پیشتازی جو بایدن در آرای الکترال و آرای شمارش شده در ایالت‌های کلیدی، بازار طلا خوش بینی روشنی پیدا کرده است.

به گزارش«کالاخبر» به نقل از ایسنا، خوش بینی در میان تحلیلگران وال استریت به رکورد بالایی رسیده است. این دورنمای مثبت در حالی به وجود آمده که قیمت طلا مقاومت کوتاه مدت را شکسته و به بالاترین قیمت در شش هفته اخیر صعود کرده است. این روند صعودی در پی کاهش قیمت دلار به پایینترین حد دو ماه اخیر روی داد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز در این باره گفت: ریاست جمهوری بایدن به معنای آن است که بسته کمک مالی کرونایی بیشتری در راه است و تنها بحث میزان آن مطرح است. این امر روی دلار تاثیر منفی گذاشته و از قیمت طلا پشتیبانی می کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۴ نفر معادل ۹۳ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای داد.

اگرچه سرمایه گذاران نسبت به کارشناسان وال استریت خوش بینی کمتری نشان دادند اما همچنان به افزایش قیمتها امیدوار هستند. صعود اخیر قیمت طلا هم علاقه جدیدی را به سوی بازار این فلز جلب کرد و باعث افزایش مشارکت در نظرسنجی آنلاین هفتگی کیتکونیوز شد.

در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۳۱۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰۰۸ نفر معادل ۷۷ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۸۸ نفر معادل ۱۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۱۴ نفر معادل ۹ درصد نظری نداشتند.

هفته گذشته هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند اما به دلیل انتظار برای نتایج انتخابات، فضا بسیار آرامتر بود. اگرچه بازارها همچنان منتظر نتیجه قطعی انتخابات هستند اما انتظارات درباره پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات تقویت شده است. در حالی که شمارش آرا در چندین ایالت همچنان ادامه دارد، بازار طلا شاهد بزرگترین رشد هفتگی از ژوییه به این طرف بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در ۱۹۵۱ دلار و ۳۵ سنت بسته شد و برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش نشان داد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، همه چشم‌ها به دلار آمریکا دوخته شده تا عملکردش در طول دوره ابهام سیاسی مشاهده شود.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز به کیتکونیوز گفت: دلار آمریکا و طلا حرکت تکنیکال قابل توجهی داشته اند که به قیمت‌های بالاتر اشاره دارد اما باید به فضا توجه کرد. وی گفت: تصور می کنیم بتوانیم در حال حاضر نمودارها را نادیده بگیریم زیرا رفتار بازارها هیجانی بوده و ابهامات زیادی در آمریکا وجود دارد. با بازشماری آرا و شکایت‌ها، ممکن است ماهها طول بکشد تا رییس جمهور بعدی آمریکا مشخص شود و این موضوع ارزش دلار را تحت فشارهای کاهشی قرار می دهد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: وی به نظاره دلار نشسته است اما پیش بینی وی کاهشی است زیرا احتمالا بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد کشور به مداخله خواهد پرداخت.

کالین سیژینسکی، اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA قیمت‌های بالاتر را پیش بینی کرد زیرا بانکهای مرکزی سراسر جهان به چاپ پول بیشتر ادامه می دهند.

تنها رای منفی هفته جاری از سوی تحلیلگران شرکت تی دی سکیوریتیز است که تنها قیمت پایین‌تر طلا در کوتاه مدت را پیش بینی کردند بلکه پیش بینی قیمت اونس طلا در سه ماهه چهارم را به ۱۹۵۰ دلار کاهش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها