• ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 45008
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز چهارشنبه با ۱۳ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۳۸ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی نوسان محدودی را شاهد بود و رشد قیمت های قابل توجه خود را که در جلسه قبل تجربه کرده بود حفظ کرد، اما نگرانی ها از کاهش تقاضا و افزایش عرضه سبب شد تا قیمت ها اندکی افت کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۳۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴ سنت معادل ۰.۱۱ درصد افت به ۳۶ دلار و ۷۷ سنت رسید.

امیدها نسبت به اینکه تولیدکنندگان عمده نفت به دلیل شرایط ویژه بازار افزایش تولید خود را به عقب بیاندازند سبب شد تا قیمت ها در جلسه قبل افزایش یابد، اما بازار همچنان با افزایش موارد ابتلا به کرونا، رشد سریع عرضه نفت لیبی و وضعیت ناشخص انتخابات آمریکا مواجه است. قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه شاهد رشد حدودا ۳ درصدی بود.

جفری هالی تحلیلگر بازارهای مواد خام در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «هرچند تصویر فنی نشان می دهد که رشد قیمت های بیشتری در راه است اما تصویر عرضه و تقاضا داستان دیگری را به ویژه در اروپا روایت می کند.»

ایتالیا جدیدترین کشور اروپایی است که محدودیت های مقابله با کرونا را سختگیرانه تر کرده و از جمله سفر بین مناطق کرونا زده را محدود کرده است. همچنین در این کشور مقررات منع رفت و آمد شبانه اعلام شده که می تواند به کاهش تقاضا برای سوخت منجر شود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «رشد تقاضا با یک مانع جدی مواجه شده زیرا افزایش موارد ابتلا به کرونا در اقصی نقاط جهان سبب وضع محدودیت های جدید گشته است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها