مس

میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده در جهان طی ۷ ماهه میلادی۲۰۲۰ میلادی افزایش اندکی یافت و به ۱۳.۹ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه ژولای ۲۰۲۰، حدود ۱۳ میلیون و ۹۷۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳ میلیون و ۸۳۵ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۰۱ درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان از ۱۶ میلیون و ۶۴۷ هزار تن در ۷ ماهه ۲۰۱۹ به ۱۷ میلیون و ۱۴۴ هزار تن در ۷ ماهه سال جاری میلادی رسید که حدود ۳ درصد افزایش یافت.

کاهش ۷ دهم درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس جهان طی ۷ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۱ میلیون و ۵۹۲ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱ میلیون و ۶۸۲ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۷ دهم درصدی تولید است.

از این میزان، ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۶۰۰ تن «اروپا» و ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۶ دهم درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۴ میلیون و ۵۰۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۴ میلیون و ۴۱۶ هزار تن)، حاکی از افزایش ۶ دهم درصدی است.

روند صعودی قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه «تیر» امسال حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که اکنون به ۶۷۱۲ دلار در تن رسیده است که حاکی از افزایش حدود ۷۶۰ دلاری قیمت مس در جهان طی ۴ ماه اخیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها