یوان

بانک مرکزی چین اعلام کرد با انجام اصلاحاتی، انعطاف پذیری یوان را افزایش خواهد داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، رئیس بانک مرکزی چین اعلام کرد این نهاد با کاهش محدودیت ها در استفاده از یوان در پرداخت های خارجی، انعطاف پذیری یوان را افزایش خواهد داد. به گفته یی گانگ انجام اصلاحاتی از این قبیل برای باز کردن بیشتر درهای بخش مالی و بانکی این کشور به نظام بین المللی ضروری خواهد بود. 

رییس بانک مرکزی چین که برای شرکت در یک کنفرانس اوراق مالی در شهر شانگهای حضور یافته بود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش یوان در اقتصاد چین گفت: چین یوان را یک ارز منعطف خواهد ساخت و اجازه خواهد داد تا نرخ ارز نقش ثبات بخشی خود در عرصه کلان اقتصادی تراز پرداخت های بین المللی را ایفا کند.

وی افزود: برای آن که یوان بیش از پیش به یک ارز جهانی تبدیل شود لازم است تا زیرساخت‌های پرداخت با استفاده از یوان در پرداخت‌های خارجی تقویت شود و این کار انجام خواهد شد. 

در ماه های اخیر چین به تلاش های خود برای جهانی شدن یوان شدت بخشیده است. عرضه ارز دیجیتالی این کشور یکی دیگر از اقداماتی است که با این هدف به سرعت در حال پیگیری است و بانک مرکزی چین پیشتر  با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که از زمان آغاز عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارز دیجیتالی این کشور، حدود ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان صورت گرفته است. این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تاکنون حدود ۶۷۰۰ کاربر دولتی چینی از این ارز دیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده کرده اند.

یوان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون یکی از موفق ترین ارزها در برابر دلار بوده و ارزش آن در برابر اسکناس سبز طی این مدت بیش از شش درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها