آتی

در جریان معاملات هفته گذشته بازار قراردادهای آتی بورس کالا معامله گران تعداد ۳۸۸ هزار و ۲۴ قرارداد آتی را بر پایه ۴ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز در حالی منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۶۸۸۰ میلیارد ریال رسید. در این هفته حجم و ارزش معاملات بازار آتی بورس کالا با رشد ۱۳ و ۱۰ درصدی نسبت به هفته ماقبل آن همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ انعقاد ۳۷۵ هزار و ۶۸۱ قرارداد آتی زعفران نگین در دو سررسید آبان و دی ماه ۱۳۹۹ در حالی طی هفته گذشته به ثبت رسید که ارزش این معاملات به بیش از ۵۳۵۶ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال رشد کرد تا طلای سرخ با رشد ۱۴ و ۲۴ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی، نگین بازار آتی باشد.

همچنین در هفته گذشته ۳۴۳۸ قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید مشابه با قرارداد آتی زعفران نگین در بازار منعقد شد و ارزش ۳۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریالی را رقم زد. در این قراردادها حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب ۲۱ و ۴۲ درصد افزایش را تجربه کرد.

انعقاد ۸۷۹۶ قرارداد آتی پسته در دو سررسید مهر و آذر ۹۹ با ثبت ارزش ۱۴۸۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریالی همراه شد.

۱۰۹ قرارداد آتی زیره سبز به ارزش ۵.۶ میلیارد ریال نیز برای تحویل در دو سررسید مهر و اذر ماه امسال منعقد شد که این ارقام نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۱۴۸ و ۱۵۲ درصدی رو به رو بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها