• ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 44364
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید اما افزایش ۹ درصدی را طی هفته گذشته تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ پایان یافت و این مسئله احتمالا موجب افزایش عرضه نفت خواهد شد، با وجود تداوم طوفان دلتا که سبب کاهش تولید نفت آمریکا شده، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۵۹ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به رغم کاهش قمیت های روز جمعه، قیمت هر دو شاخص نفتی این هفته شاهد افزایش حدود ۹ درصدی بود که اولین افزایش در طی ۳هفته اخیر و بهترین عملکرد هفتگی برای نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون به شمار می رود.

اوایل این هفته و به دلیل نگرانی ها در مورد اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ و وقوع طوفان در خلیج مکزیک که سبب کاهش تولید نفت آمریکا شد قیمت نفت شاهد افزایش قابل توجهی بود.

روز جمعه شرکت های نفتی نروژ و اتحادیه های کارگری به توافقی بر سر دستمزدها رسیدند و به اعتصاب ۱۰ روزه پایان دادند.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «یکی از عوامل افزاینده که موجب بالا رفتن قیمت ها شده بود، با اعلام پایان اعتصابات در نروژ از بین رفت.»

عامل دیگری که بر قیمت ها سایه افکنده تردیدهای جمهوری خواهان در سنای آمریکا در مورد نهایی شدن توافق بسته محرک مالی دولت قبل از انتخابات سوم نوامبر است.

در همین حال طوفان دلتا شدیدترین ضربه ۱۵ سال اخیر را به فعالیت های تولید انرژی در مناطق فراساحلی خلیج مکزیک وارد کرده و بخش عمده تولید نفت و حدود دو سوم تولید گاز منطقه را متوقف کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها