photo_2016-06-25_11-38-11.jpg

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش اندکی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه با اندکی کاهش به ۱۳۴۴ دلار رسیده است که نسبت به روز دوشنبه ۵.۸۰ دلار کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی تا سطح ۱۳۵۷ دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رقم از ۲۴ ژوئن یعنی پس از اعلام نتایج همه پرسی بریتانیا بوده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کردند که نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

به تظر می رسد طلا برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۵۷ دلاری تلاش زیادی خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد موسسه فست مارکتس نیز تاکید کرد: افت نسبی قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر در روزهای اخیر تاحدی طبیعی و عادی است ولی روند صعودی قیمت طلا در بلند مدت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما دو هفته پیش اعلام کردیم که خروج بریتانیا می تواند فصل تازه ای را در تحولات اروپا باز کند و به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی و اقتصادی اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

آمارهای جدید منتشر شده در چین نیز نشانگر بهبود اوضاع بخش خدمات بوده است. شاخص مدیران خرید در بخش خدمات چین طی ماه گذشته به بیش از ۵۲.۷ واحد رسیده است که از پیش بینی های اولیه بیشتر بوده است.

بهبود شاخص بخش خدمات چین نشانگر بهتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز سه شنبه با افزایش ۰.۸ درصدی روبرو شد و به ۹۵.۶۲ واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۴۹.۷۴ دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۴۷ دلار کاهش به کمتر از ۱۹.۹۲ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از ۲۱.۱۳ دلار رسید که بالاترین رکورد در ۲ سال اخیر بوده است.

جیمز مور تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس نیز تاکید کرد: سطح مقاومتی قیمت نقره در شرایط کنونی ۲۱.۶۰ دلار است. اگر این سطح شکسته شود قیمت نقره با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

 

منبع: از پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها