بورس مسکن ملک املاک

معاون مالی گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در صورت اجرای طرح فروش متری مسکن، مردم می توانند در چند مرحله یک واحد مسکونی را خریداری کنند و مبلغ یک خانه را در مقاطع زمانی مختلف پرداخت کنند.

به گزارش کالاخبر به نقل از شبکه تلویزیونی شتاب، حنظله فندرسکی در تشریح جزئیات خرید متری مسکن در بورس کالا گفت: در صورت موافقت با طرح فروش متری، به عنوان مثال یک فرد می تواند ۱۰ متر یک واحد مسکونی را خریداری کند و به نوعی آن را پیش خرید کند. در مقاطع زمانی بعدی نیز خرید متری ادامه می یابد و خریدار تا پایان مرحله ساخت می تواند کل قیمت واحد مسکونی را پرداخت کرده و مالک خانه شود.

وی با اشاره به قیمتهای سرسام آور در بازار مسکن گفت: در یکی دو سال اخیر با توجه به شرایط تورمی که در اکثر کالا ها وجود داشت، قیمت مسکن هم افزایش یافته تا جایی که بانک مرکزی قیمت هر متر مربع مسکن در شهرتهران را ۲۴ میلیون تومان اعلام کرده است. یعنی اگر فردی در تهران بخواهد یک خانه ۱۰۰ متری بخرد باید ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کند؛ از طرفی وام مسکن برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان است و این بدان معناست که با وام مسکن فقط می توان ۱۰ متر خانه خرید.

فندرسکی در پایان گفت: بهای تمام شده ساختمان باید تفکیک شود تا آرامش بر بازار برگردد.این نکته را باید در نظر گرفت که ۵۰ درصد از بهای اصلی مسکن مربوط به زمین و پروانه آن است و ۳۰ درصد آن مربوط به دستمزد است. این دستمزد هم از ابتدای سال تا به امروز ۵۰ درصد رشد داشته است. اگر می خواهیم مسکن گران نشود باید بازار مصالح ساختمانی کنترل شود چراکه رابطه گرانی مصالح و افزایش قیمت مسکن مستقیم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها