سنگ آهن

بازارهای فلزی با کاهش فعالیت‌های اقتصادی که به دلیل همه‌گیری کرونا در دنیا اتفاق افتاد، به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفتند. از یک‌سو، تقاضا برای فلزات به دلیل تعطیلی کارخانه‌های صنعتی و شکل‌گیری موانع صادراتی، کاهش یافت و از سوی دیگر، قرنطینه و نگرانی از ابتلا به بیماری تولید را با افت همراه کرده بود، اما بررسی آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد از ابتدای فصل جاری میلادی، این بازارها در حال احیا هستند.

به گزارش "کالا خبر"طبق گزارش بانک جهانی، متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در فصل دوم سال جاری برابر با ۱۴۹۸ دلار بود که نسبت به فصل اول امسال ۱۱.۴ درصد کاهش داشت، اما از انتهای ماه ژوئن روند افزایش قیمت این فلز شروع شد تا اینکه در ماه اوت هر تن آلومینیوم در دنیا به قیمت ۱۷۳۷ دلار مبادله شد.

در بازار سنگ‌آهن، شرایط اندکی متفاوت بود. در این بازار شاهد افزایش قیمت در فصل دوم امسال نسبت به فصل اول بودیم و این روند افزایشی تا انتهای ماه اوت ادامه داشت. در فصل اول امسال قیمت هر تن سنگ‌آهن در دنیا برابر با ۹۰.۸ دلار بود که در فصل دوم به ۹۳.۹ دلار رسید. این روند افزایشی در ماه‌های جولای و اوت سرعت گرفت تا اینکه متوسط قیمت هر تن سنگ‌آهن در انتهای ماه اوت سال جاری به رقم ۱۲۱.۱ دلار رسید. البته مقایسه قیمت فصل اول سال جاری سنگ‌آهن با متوسط قیمت فصل اول سال قبل حکایت از افت شدید قیمت به دلیل شوک ناشی از کرونا دارد.

همچنین براساس این گزارش، قیمت سنگ‌آهن در ماه اوت امسال نسبت به ماه قبل از آن ۱۰.۸ درصد و قیمت آلومینیوم ۵.۳ درصد رشد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها