مس

جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس حاکی از رشد میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده در جهان طی ۶ ماهه نخست ۲۰۲۰ است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰، حدود ۱۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۹۷ صدم درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان از ۱۴ میلیون و ۱۹۲ هزار تن در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ به ۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تن در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی رسید که حاکی از افزایش حدود ۳ درصدی تولید این محصول است.

کاهش یک درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس جهان طی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۹ میلیون و ۸۳۸ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۹ میلیون و ۹۳۷ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود یک درصدی تولید است.

از این میزان، ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۸۹۹ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۳ دهم درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۲ میلیون و ۳۹۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تن)، حاکی از افزایش ۳ دهم درصدی است.

افزایش ۵۷۰ دلاری قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه «تیر» امسال حدود ۵۹۵۰ دلار در تن ماه «مرداد» حدود ۶۳۸۰ دلار در تن و پس از رسیدن به حدود ۶۵۶۰ دلار در تن طی هفته گذشته، «اکنون» به حدود ۶۵۲۱ دلار در تن رسیده است که حاکی از افزایش حدود ۵۷۰ دلاری قیمت مس در جهان طی ۲ ماه اخیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها