5776.jpg

بالا رفتن میزان تقاضا برای وام مسکن در صورتی که ادامه دار باشد بر معاملات مواد اولیه صنعت ساختمان که در بورس کالا عرضه می شود، تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر عامل کارگزاری سی ولکس کالا با بیان این مطلب افزود: رشد ۳۷ درصدی تقاضا برای دریافت وام مسکن در صورتی که در طول سال نیز ادامه داشته باشد باعث ایجاد تقاضا در بازار مسکن، افزایش تولیدات صنعت ساختمان سازی و در نتیجه رونق معاملات این محصولات در بورس کالا خواهد شد.

محمودرضا الهی فرد با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان با محصولات زیادی در ارتباط است خاطرنشان کرد: در پروسه ساخت یک خانه مواد اولیه زیادی از جمله فولاد، آلومینیوم، سیمان، مس و حتی محصولات صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرد که در صورت رونق بازار مسکن تمام این صنایع با افزایش فروش محصولات خود رو به رو خواهند شد.

الهی فرد در ادامه با اشاره به اینکه بازگشت سیمان به معاملات بورس کالا می تواند موجب رونق و شفافیت معاملات این کالا شود، خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر صنعت سیمان با مازاد عرضه مواجه است و فروش پایین تر از نرخ مصوب انجمن تولیدکنندگان سیمان نیز ممنوع است اما فروش در بورس کالا ابزارهایی از جمله فروش نسیه، مدت دار و تسهیلاتی مانند تحویل در محل را در اختیار فروشنده می گذارد تا به این ترتیب برای فروش محصولش ایجاد مزیت کند.

وی افزود: از طرف دیگر تولیدکنندگانی که در نزدیک نواحی مرزی کشور قرار دارند با حضور در بورس کالا و عرضه محصولشان در تالار صادراتی می توانند به طور رایگان از مزیت بازاریابی خارجی بورس کالا استفاده کند. او همچنین گفت: انجام معاملات سیمان در بورس کالا همچنین به گرم شدن و رقابتی شدن بازار این محصول کمک خواهد کرد.

روز گذشته مدیر عامل بانک مسکن از مراجعه روزانه ۲۱۰ نفر برای دریافت تسهیلات مسکن به این بانک خبر داد که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۳۷ درصدی داشته است. محمدهاشم بت شکن اعلام کرده بود که از سال گذشته روزانه ۱۶۰ نفر برای دریافت تسهیلات مراجعه می کردند که در حال حاضر این رقم به ۲۱۰ تا ۲۲۰ نفر(رشد حدود ۳۷ درصدی) در روز افزایش پیدا کرده است.

 

منبع: عصر بازار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها