اورانی رییس جهاد استان خراسان رضوی

محمدرضا اورانی رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در مراسم راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا بر لزوم توانمندسازی کشاورزان برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصول کشمش به خریداران و صادرکنندگان به کمک سازوکار بورس کالا از طریق توسعه آموزش و فرهنگ سازی تاکید کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ وی افزود: شهرستان خلیل آباد همانطور که با همکاری مسوولان بورس کالا در راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی کشمش، در کشور اولین بوده، باید در بحث فعالیت های آزمایشگاهی به عنوان آزمایشگاه مرجع نیز اولین باشد تا محصول کشمش برداشت شده از سطح باغات کشاورزان، برای تحویل به انبار تحت نظارت بورس کالا در آزمایشگاه مرجع همین شهرستان مورد آزمایش قرار گیرد. 
اورانی در این مراسم اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که کشاورز محصول خودش را به صورت مستقیم در بورس عرضه کند و در مقابل صادرکننده نیز محصول موردنیاز خود را از بورس خرید کند تا از این طریق دلالان چه در بخش خرید از کشاورز و چه در بخش صادرات حذف شوند. راه آن نیز آموزش و فرهنگ سازی برای کشاورزان و باغداران است تا آنها بگونه ای توانمند بشوند که از ظرفیت بورس کالا برای فروش محصول خود به قیمت واقعی و با سود مطلوب استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: ان شااله شهرستان خلیل آباد در حوزه کشمش، پسته و انار مبدع اولین ها باشد؛ همانطور که در خصوص راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا نیز اولین بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها