قاسم پور فرماندار خلیل اباد

ابراهیم قاسم پور فرماندار شهرستان خلیل آباد در ابتدای مراسم راه اندازی معاملات کشمش سبز قلمی در بورس کالای ایران گفت: با وجود حجم بالای تولید انواع محصولات کشاورزی در خراسان رضوی و شهرستان خلیل آباد، اما کماکان بزرگترین دغدغه کشاورزان، موضوع فروش محصول است. در بازار کشمش، سود اصلی تولید به سبد اقتصادی بهره برداران و باغداران نمی رسد و درصدد هستیم با ورود این محصول به بورس کالا، رفته رفته مشکل فروش کشمش و حمایت از کشاورزان را رفع کنیم.

به گزارش «کالاخبر»؛ وی اظهار داشت: کشمش یکی از کالاهای کشاورزی ارزآور کشور است و شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب تولید انگور در شرق کشور و ۱۲ هزار بهره بردار، ۱۰۰ هزار تن انگور و ۲۰ هزار تن کشمش تولید می کند.
قاسم پور اظهار داشت: با ورود کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بورس کالای ایران، رفته رفته کشاورزان بر مبنای میزان تقاضای درج شده در بورس، تولید خود را تنظیم می کنند و از آن مهم تر، استاندارد تولید محصول نیز افزایش می یابد چراکه در بورس کالا محصول براساس استانداردی مطلوب عرضه و معامله می شود. 

پس از کشمش، پسته، انار و انگور خلیل آباد به بورس می آید

وی با بیان اینکه به کمک بورس کالا شاهد افزایش سطح درآمد بهره برداران کشمش شهرستان خلیل آباد خواهیم بود، گفت: شفاف سازی در مبادلات، کنار رفتن واسطه ها و کمک به رشد تولید استاندارد کشمش از جمله مزایای ورود کشمش به بورس کالا است و مسوولان و کشاورزان خلیل آباد این نوید را می دهند که پس از شروع معاملات موفق کشمش، سه محصول مهم پسته، انار و انگور خلیل آباد نیز در بورس کالا عرضه شوند تا از کانال بورس شاهد رونق اقتصادی شهرستان باشیم. 
فرماندار شهرستان خلیل آباد در پایان اظهار داشت: هدف گذاری ما در حوزه رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا به بازگشت مهاجران شهرستان و مجال پیدا کردن نخبگان بخش کشاورزی برای حضور در بازاری رقابت پذیر است که امیدواریم به زودی با تلاش همه مدیران مرتبط، شاهد رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها