فولاد

تولید فولاد ایران طی هشت ماهه ۲۰۲۰ با رشد ۱۱.۳۰ درصدی و در ماه آگوست با رشد ۱۴.۶ درصدی همراه شد این درحالی است که طی این مدت، نواحی مختلف تولید و تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان، رشد منفی را پشت سرگذاشته اند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد در مدت مورد بررسی ایران افزون بر ۱۸.۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرد در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۶.۷ میلیون تن از این محصول تولید کرده بود. این در حالی است که بخش تولید ایران علاوه بر درگیری با بیماری کرونا، با چالش های تحریم نیز دست و پنجه نرم می کند.

همچنین برآورهای اولیه انجمن جهانی فولاد می گوید که ایران در ماه آگوست امسال، ۲.۴ میلیون تن شمش فولاد تولید کرده که ۱۴.۶ درصد بیش از ماه هشتم سال قبل میلادی است.

این نهاد در عین حال تاکید کرده که روند ادامه دار همه گیری بیماری کووید-۱۹ مشکلاتی را برای کشورهای عضو ایجاد کرده و این انجمن برخی از آمارها را بر اساس تخمین به دست آورده است که در ماه های بعدی به روزرسانی می کند.

سقوط دسته جمعی تولیدکنندگان بزرگ

در هشت ماهه سال جاری آسیا رشد منفی ۷ دهم درصد، اتحادیه اروپا منفی ۱۸.۶ درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) منفی ۴.۵ درصد، امریکای شمالی منفی ۱۹ درصد، امریکای جنوبی منفی ۱۵.۲ درصد،‌ خاورمیانه منفی ۱.۴ درصد و افریقا منفی ۱۸.۶ درصد و اقیانوسیه منفی ۱.۷ درصد را در تولید فولاد خام پشت سرگذاشتند.

مجموع تولید فولاد خام جهان در این مدت به .۱۱۸.۷ میلیون تن رسید که به طور متوسط ۴.۵ درصد کمتر از تولید هشت ماه سال ۲۰۱۹ است. چین اما بین بزرگان فولاد با تولید ۶۸۸.۸ میلیون تن فولاد، توانست رشد ۳.۷ درصدی را به دست آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها