• ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 43877
نفت

اوپک و متحدانش به دقت به نظاره تلاش های لیبی برای ازسرگیری تولید نفت نشسته اند و پیش از هر گونه واکنشی باید از پایدار بودن روند تولید این کشور اطمینان حاصل کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش معاف بوده است. با این حال ازسرگیری تولید نفت لیبی سایر تولیدکنندگان این گروه را وادار خواهد کرد برای تقویت قیمت ها، تولیدشان را به میزان بیشتری کاهش دهند.

قیمت های نفت روز دوشنبه تحت تاثیر احتمال بازگشت نفت لیبی به بازار که از ژانویه تقریبا متوقف شده بود و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان، ریزش چشمگیری پیدا کرد.

سه منبع آگاه در اوپک اظهار کردند: برای ارزیابی این وضعیت به زمان نیاز است.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت: در مرحله فعلی، ما باید مدتی نظاره کنیم اما بازار به عوامل منفی سریعتر واکنش نشان می دهد.

یک نماینده دیگر اوپک گفت: این سازمان تولید نفت لیبی را با جدیت زیر نظر دارد در حالی که منبع سوم گفت: تولید نفت لیبی مایه نگرانی کمتری در مقایسه با ضعیف شدن دوباره تقاضا به دلیل دور جدید قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا است. مسئله اصلی نحوه واکنش دولتها به کووید ۱۹ در چند ماه آینده خواهد بود.

شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه وضعیت فورس ماژور بنادر و تاسیسات نفتی که به نظر می رسد از نظر امنیتی مشکلی ندارند را رفع کرد اما اعلام کرد در تاسیساتی که نیروهای مسلح حضور دارند وضعیت فورس ماژور به قوت خود باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، دو مهندسی که در الشراره کار می کنند، اظهار کردند پس از رفع محدود وضعیت فورس ماژور از سوی شرکت ملی نفت لیبی، کارگران میدان نفتی الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، فعالیتشان را ازسرگرفته اند. آمار رفینیتیو آیکان نشان می دهد که یک نفتکش از نوع سوئزمکس در حال حرکت به سمت پایانه الحریقه لیبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها