نفت

بانک بارکلیز قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال ۲۰۲۰ را دو دلار در هر بشکه بالا برد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، این بانک انگلیسی اکنون انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت برنت به ۴۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت  به ۳۹ دلار در سال میلادی جاری برسد و برای سال ۲۰۲۱ قیمت نفت برنت را ۵۳ دلار و شاخص نفت آمریکا را ۵۰ دلار پیش بینی کرد.

تحلیلگران بارکلیز اظهار کردند ما در خصوص قیمت های نفت در سال آینده همچنان خوش بین هستیم و پتانسیل نزولی محدودی را برای دورنمای تقاضا برای نفت می بینیم که به دلیل واکنش های دولت ها و همچنین عکس العمل عمومی نسبت به تهدید ویروس کرونا و محدودیت عرضه اوپک پلاس است.

اوپک و متحدانش هفته گذشته اعلام کردند نسبت به اعضایی که به توافق کاهش تولید برای حمایت از بازار عمل نمی کنند، واکنش نشان خواهند داد. این تولیدکنندگان در قالب گروه اوپک پلاس در حال حاضر تولیدشان را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند.

نفت برنت آخرین بار ۴۱ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت ۳۸ دلار و ۹۶ دلار معامله شد. قیمت های نفت اوایل روز دوشنبه در واکنش به نزدیک شدن یک طوفند گرمسیری به منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا و متوقف شدن بخشی از تولید این منطقه افزایش یافت اما در ادامه معاملات به نگرانی ها پیرامون وضعیت تقاضا در پی افزایش شیوع موارد ابتلا به ویروس کرونا واکنش نشان داد و حدود پنج درصد سقوط کرد.

قیمت ها با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا عقب نشینی کردند. بیش از ۳۰ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به بررسی اعلام دومین قرنطینه سراسری پرداخت. موارد ابتلا در اسپانیا و فرانسه هم افزایش پیدا کرده اند.

در این بین، کارگران میدان نفتی الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، فعالیتشان را از سرگرفتند و شرکت ملی نفت لیبی رفع محدود وضعیت فورس ماژور را اعلام کرد اما هنوز زمان آغاز و میزان تولید نفت معلوم نیست.

بر اساس گزارش رویترز، بانک گلدمن ساکس همچنان پیش بینی خود از قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ را ۴۹ دلار و تا سه ماهه سوم سال میلادی آینده ۶۵ دلار حفظ کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها