پتروشیمی

بهره‌برداری از پروژه‌های جدید پتروشیمی در چین سبب افزایش واردات الفین‌های سبک این کشور در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، چین انتظار دارد برای پاسخگویی به تقاضای ناشی از راه‌اندازی واحدهای پروپان هیدروژن‌زدایی شده و کراکر بخار، شاهد افزایش قابل توجه واردات الفین‌های سبک پروپان/بوتان و اتان در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی باشد.

براساس داده‌های آی‌سی‌آی‌اس، واحدهای پروپان هیدروژن‌زدایی شده (PDH) و کراکر بخار جدید چین با ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون و ۹۷۰ هزار تن محصول انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به بهره‌برداری برسند و ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تن دیگر هم تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به این رقم افزوده می‌شود.

چین برای ظرفیت‌های جدیدی که به بهره‌برداری می‌رسند باید ۵ میلیون و ۴۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار تن ال‌پی‌جی/اتان به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی وارد کند، اگرچه بخشی از تقاضا هم از مواد اولیه تولید شده در داخل این کشور آسیایی تامین می‌شود.

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تن ظرفیت جدید برای پروپان هیدروژن‌زدایی شده در چین ایجاد شود و این رقم مجموع ظرفیت این محصول را در چین به ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تن در سال می‌رساند.

برآوردهای آی‌سی‌ای‌اس نشان می‌دهد ظرفیت‌های جدید پروپان هیدروژن‌زدایی شده نیازمند ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تن پروپان وارداتی تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها