طلا

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارزهای خارجی این کشور به بالاترین سطح خود نزدیک شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارزهای خارجی این کشور به ۵۹۱.۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

راشاتودی گزارش داد، این نهاد نظارتی اعلام کرد که سرمایه های بین المللی این کشور از ۴ تا ۱۱ سپتامبر در یک هفته حدود ۰.۰۲ درصد رشد کردند.

آمارها نشان می دهد که از اول ژانویه، روسیه ذخایر ارزی خود را به میزان ۳۷.۴ میلیارد دلار افزایش داده است. این دخایر در سال گذشته ۱۸.۳ درصد رشد داشتند.

ذخایر بین المللی دولت روسیه، دارایی های خارجی با قدرت نقدینگی بسیار بالاست که شامل ذخایر طلا، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت ویژه است که در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت است.

سطح فعلی این منابع بسیار بالاتر از هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری است که چند سال پیش توسط این بانک تعیین شده بود.

روسیه چهار سال است که ذخایر خود را افزایش می دهد. سال گذشته، میزان رشد این منابع نزدیک به ۸۶ میلیارد دلار بود، در حالی که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب حدود ۳۳ میلیارد و ۵۵ میلیارد دلار افزایش داشت.

این کشور همچنین در حال تغییر شکل ذخایر بین المللی خود بوده و سهم دلار آمریکا در این ذخایر را به نفع سایر ارزها و طلا کاهش داده است.

افزایش بی سابقه قیمت طلا که اخیراً رخ داد، دارایی های بین المللی روسیه را در ماه اوت، به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها