• ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
  • کد خبر: 43714
مس و آلومینیوم

رشد قیمت آلومینیوم و مس در اخرین معاملات صورت گرفته در بازارهای جهانی در حالی صورت گرفت که زمزمه‌هایی از افزایش فروش خودرو در بازارهای جهانی از جمله چین به گوش می‌‎رسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، بنابر اعلام بورس فلزات لندن،‌ بهای مس در هفته جاری با افزایش ۳۰ دلاری روبرو شده است.

گزارش ها نشان می‌دهد، در روز منتهی به چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه)، بهای جهانی مس در مقایسه با هفته گذشته رشد ۳۰ دلاری به ازای هر تن را نشان می‌دهد و به سطح ۶ هزار و ۸۱۳ دلار و ۵۰ سنتی صعود کرده است.

همچین هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده ۶ هزار و ۸۰۰ دلار برآورد شده است.

آمارها از کاهش محسوس موجودی انبارهای مس در بازارهای جهانی حکایت دارد که این مساله نشان می‌دهد میزان تقاضا برای خرید فلز سرخ در جهان رو به افزایش گذاشته است.

آمارهای منتشر شده در بورس فلزات لندن حاکی است بهای آلومینیوم نیز امروز ۲۶ شهریور ماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده در هفته گذشته حدود ۵.۵ دلار در ازای هر تن افزایش نشان می دهد و در سطح یک هزار و ۷۶۷ دلار رسیده است.

همچین هر تن آلومینیوم برای تحویل در سه ماه آینده یک هزار و ۸۰۶ دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، میانگین موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن نیز از یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۲۵ تن در هفته گذشته به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در هفته اخیر تقلیل یافته که این مساله نشان می دهد میزان تقاضا برای خرید آلومینیوم در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.

رونق مجدد اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد جهان پس از چند ماه رکود، بر افزایش تقاضا برای خرید آلومینیوم و مس در جهان بی‌تاثیر نیست.

گفتنی است درحالی‌که در چند ماه گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا اکثر صنایع در جهان از جمله خودروسازی متحمل خسارات مالی فراوانی شده‌اند، انتشار آمارهایی مبنی بر رونق فروش در بازارهای چین که بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، بارقه‌ای از امید را در بازارهای جهانی خودرو به وجود آورده است.

به گفته مقام‌های چینی، میزان فروش خودرو در ماه گذشته میلادی آگوست (مرداد-شهریور) ۱۲ درصد افزایش یاقته است.

به باور کارشناسان اقتصادی، افزایش تقاضا برای خرید خودرو در بازار چین می تواند موجبات رونق بازار جهانی فلزات را از جمله فولاد، آلومینیوم و مس به دنبال داشته باشد.

در ماه جولای (تیر-مرداد) میزان فروش خودروهای سواری در سراسر جهان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی به سبب افزایش شیوع بیماری کرونا با کاهش هفت درصدی روبرو شده است.

این در حالیست که بازار خودروسازی در چین در ماه جولای رشد بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

گزارش‌ها حاکی است، تولید ناخالص داخلی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش یافته و این رقم برای سه ماهه نخست سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش و برای سه ماهه دوم ۳.۲ درصد رشد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها