نفت برنت

در حالی که طوفان موجب بروز اختلال در تولید نفت و گاز میادین فراساحلی آمریکا شده است و یک گزارش صنعتی حکایت از کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا دارد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۷۶ درصد افزایش به ۳۸ دلار و ۵۷ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد افزایش بیش از ۲ درصدی بود. در حالی که طوفان سالی به سواحل آمریکا نزدیک شده، بیش از ۲۵ درصد تولید نفت و گاز فراساحلی این کشور تعطیل شده و بنادر صادرات انرژی نیز بسته شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: «برآورد فعلی ما این است که طوفان سالی موجب تعطیلی تولید روزانه ۳ تا ۶ میلیون بشکه نفت در طی حدود ۱۱ روز شده است.»

هرچند تعطیلی پالایشگاه ها موجب شده که میزان تقاضا برای نفت نیز پایین بیاید، اما تعطیلی تولید نفت به دلیل طوفان احتمالا سبب کاهش حجم ذخایر نفت آمریکا خواهد شد.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز در گزارشی اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته ۹.۵ میلیون بشکه کاهش داشته هرچند که میزان ذخایر بنزین شاهد رشد بوده است.

تحلیلگران انتظار داشتند میزان ذخایر نفتی آمریکا ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یابد. آمارهای رسمی دولت آمریکا در این زمینه اواخر امروز منتشر خواهد شد و به احتمال زیاد با آمارهای ارائه شده از سوی انستیتوی نفت آمریکا متفاوت خواهد بود.

در عین حال، به دلیل تداوم شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان تولیدکنندگان و تجار نفتی تصویر تیره و تاری از میزان تقاضای انرژی ترسیم کرده اند و این مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها