• ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 43699
متانول

واحد تولید مشتقات متانول دمیاط مصر با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، منابعی در وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر اعلام کردند که کارخانه تولید مشتقات متانول واقع در شهر بندری دمیاط واقع در استان دمیاط در سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس گزارش ایجیپت تودی، طراحی‌های مهندسی پروژه ساخت کارخانه تولید مشتقات متانول در دمیاط مصر پایان یافته است و قرارداد ساخت آن نیز در ماه فوریه سال جاری میلادی در قالب همکاری گروه سان اجیپت و وادی النیل دیولوپمنتس و زفکام امضا شد.

کارهای ساخت پروژه یادشده با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن با ارزش ۱۱۷ میلیون دلار آغاز شده است، قرارداد مشاوره‌ای این پروژه با شرکت یی‌ان‌پی‌آی امضا شده است.

وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر در ماه مه نسخه بازنگری شده برنامه ملی برای صنایع پتروشیمی این کشور در چشم انداز ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۵ را رونمایی کرد.

همچنین وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر در این سند از برنامه‌ریزی و انجام مطالعه برای اجرای ۱۱ طرح پتروشیمی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار خبرداد.

این وزارتخانه همچنین درنظر دارد پروژه‌های کنونی صنعت پتروشیمی مصر از جمله پتروشیمی مصر (یی‌پی‌سی) و واحد آلکالی بنزن خطی مصر (یی‌ال‌ای‌بی) را توسعه دهد.

پروژه‌های جدید در صنعت پتروشیمی مصر شامل دو مگا پروژه مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی در منطقه اس‌سی و شهر جدید العلمین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها