خودرو

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فروش خودرو در بازار چین طی ماه آگوست ۱۲ درصد رشد داشته و پیش بینی می شود این روند مثبت طی ماه های سپتامبر تا اکتبر نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلاتس، اجرای سیاست های محرک پولی و مالی از سوی دولت چین نقش مثبتی در بازار خودرو داشته و آمارهای جدید حکایت از افزایش چشمگیر فروش خودرو در بازار این کشور دارد. 

بر اساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که چشم انداز مثبت برای تقاضای خودرو در بازار چین می تواند خبر خوب و موثری برای بازار فلزات به خصوص فولاد، آلومینیوم و مس باشد.

تولید خودرو در چین طی ماه آگوست با ۶.۳ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۲.۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. فروش خودرو نیز در این مدت با ۱۱.۶ درصد افزایش به ۲.۱۹ میلیون دستگاه رسیده است. این پنجمین ماه متوالی است که تولید و فروش خودرو در بازار چین با افزایش روبرو شده است.

فروش خودرو در بازار چین برای چهارمین ماه متوالی نیز بیشتر از ۱۰ درصد بوده است. 

طی ماه های ژانویه تا آگوست نیز تولید خودرو در چین با کاهش ۹.۶ درصدی روبرو شده و به ۱۴.۴۳ میلیون دستگاه رسیده است. فروش خودرو نیز در این مدت با ۹.۷ درصد کاهش به ۱۴.۵۵ میلیون دستگاه رسیده است. 

فولاد، آلومینیوم و مس مواد خام و اولیه برای تولید خودرو به شمار می رود. تولید خودرو ۶ درصد مصرف فولاد و حمل و نقل به طور کلی ۲۰ درصد مصرف آلومینیوم و ۱۰ درصد مصرف مس را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها