photo_2016-06-25_11-38-11.jpg

بهای اونس طلا و نقره در بازارهای بین المللی طی هفته ای که گذشت برای پنجمین هفته متوالی با افزایش همراه شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و گمانه زنی های مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص بریتانیا و آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بهای طلای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد و به بیش از ۱۳۴۰ دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت و اجرای بسته چهارم محرک پولی را در دستور قرار خواهد داد.

بانک مرکزی بریتانیا نیز آمادگی خود را برای کاهش نرخ بهره اعلام کرده است. کاهش ارزش دلار آمریکا و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری نیز تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب نگرانی و نااطمینانی زیادی در بازارهای بین المللی شده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با ۱.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۳۴۱ دلار رسیده است.

قیمت طلا در ماه ژوئن با رشد ۸.۸ درصدی روبرو شده است که این بهترین عملکرد ماهانه قیمت طلا از فوریه به شمار می رود. افزایش قیمت طلا به نفع قیمت نقره نیز بوده است به طوری که قیمت هر اونس نقره برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی به بیش از ۱۹ دلار رسیده است.

قیمت نقره با ۵ درصد افزایش به بیش از ۱۹.۶۴ دلار رسیده است. تحلیلگران موسسه فارکس در این باره اعلام کردند: دلار آمریکا مهمترین عامل موثر بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد بود و طی هفته آینده نیز نوسانات ارزش دلار و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با ۰.۵ درصد کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای اتخاذ سیاست های پولی جدید تا حد زیادی به انتشار آمارهای اشتغال در ماه ژوئن بستگی خواهد داشت.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها