سابک

شرکت دولتی پتروشیمی سابک عربستان از انتشار یک میلیارد دلار اوراق قرضه در دو مرحله خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، در پی افزایش بازارهای بدهی در کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از پایان تابستان، شرکت سعودی بیسیک اینداستریز (سابک)، چهارمین شرکت پتروشیمی بزرگ دنیا، در دو مرحله یک میلیارد دلار اوراق قرضه فروخت.

براساس آمارهای منتشر شده توسط یکی از بانک‌های پیشرو که به دست رویترز رسیده است، سابک در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه ۱۰ ساله و در مرحله دوم ۵۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه ۳۰ ساله فورموسا منتشر کرد.

اوراق قرضه فورموسا توسط وام گیرندگان خارجی در تایوان فروخته و به ارزهای دیگری غیر از دلار تایوان عرضه شده است.

دولت‌ها و شرکت‌های واقع در منطقه خلیج فارس برای جمع‌آوری پول نقد در دوره‌ای که قیمت نفت و رشد اقتصادی جهان با کاهش روبه‌روست، طی چند سال گذشته به‌طور فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران بدهی استفاده کرده‌اند.

به‌دلیل آسیب اقتصادی مضاعف ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) و کاهش تقاضا برای نفت و در پی آن تحت تاثیر قرار گرفتن قیمت‌های جهانی انرژی، نیازهای مالی در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

انتشار اوراق قرضه شرکت پتروشیمی سابک، پس از اوراق قرضه فروخته شده توسط دی‌پی ورلد (DP World) و اکوئیت پترولیوم (Equate Petroleum) به ترتیب با به دست آوردن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد، یکی از بزرگترین معاملات بدهی شرکتی در خاورمیانه طی سال جاری میلادی به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها