خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در کشورهای توسعه‌یافته، بورس به عنوان یک راه مهم برای جذب سرمایه و وارد شدن نقدینگی به کارخانه‌های خودروسازی به‌منظور شکوفایی و رونق اقتصادی است که به نظر من این اتفاق باید برای کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در بورس کالا و اوراق بهادار رخ دهد.

به گزارش کالاخبر، حسن کریمی ‌سنجری در گفت‌وگو با تهران نیوز با اشاره به این‌که موضوع بورس از دو دیدگاه برای خودروسازان قابل بررسی است، اظهار کرد: تمام شرکت‌های خودروسازی شرکت‌هایی حقوقی دارند که وظیفه این شرکت‌ها افزایش ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی در بورس است.

وی با اشاره به این‌که به‌طور مثال شرکت ایران خودرو در درون مجموعه خود شرکتی بنام سرمایه‌گذاری سمند را دارد که وظیفه این شرکت بازارسازی برای حضور اشخاص حقیقی به‌منظور خرید سهام ایران خودرو در بورس است، گفت: این شرکت‌های حقوقی با فعالیت خود در بازار سرمایه موجب ترغیب اشخاص حقیقی به خرید سهام کارخانه می شوند و به این ترتیب منابع مالی در اختیار شرکت قرار می گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این‌که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به افزایش میزان فروش محصولات خودروسازان منجر شود، تصریح ‌کرد: قرمز یا سبز شدن سهام شرکت‌های خودروسازی در بورس تاثیر چندانی روی روند کاری و اجرایی این شرکت‌ها ندارد اما در کشورهای توسعه‌یافته، بورس به عنوان یک راه مهم برای جذب سرمایه و وارد شدن نقدینگی به کارخانه‌های خودروسازی به‌منظور شکوفایی و رونق اقتصادی است که به نظر من این اتفاق باید برای کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در بورس کالا و اوراق بهادار رخ دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها